Campania de auditare a relevat prezenta a 1556 de vulnerabilitati severe, 545 cu grad de risc mediu si 310 cu grad scazut de risc.

„Rezultatele arata ca website-urile din Romania au urgent nevoie de remedii serioase pentru ca fiecare vulnerabilitate critica, odata exploatata, poate determina intreruperea activitatii site-ului respectiv si chiar, mai grav, pierderea sau facilitarea furtului datelor existente in bazele de date cu utilizatori”, spune Alexandru Molodoi, CTO la Gecad Net si coordonator al campaniei.

Campania de audit de website-uri si aplicatii web a avut loc in intervalul 24 noiembrie - 15 decembrie 2008 si a presupus scanarea si analizarea a 53 de site-uri romanesti si a aplicatiilor aferente, apartinand unor importante companii cu activitate online.

Citeste si:

„Auditarea a fost organizata pe doua etape, in prima fiind executata scanarea site-urilor cu instrumente software specifice. In a doua etapa am analizat rezultatele obtinute si am efectuat cate un raport de audit pentru fiecare dintre website-urile analizate, documente care includ si detalii despre vulnerabilitatile descoperite”, adauga Alexandru Molodoi.

Auditul s-a realizat pe website-uri care acopera segmente diferite pe piata online, de la furnizarea de stiri de interes general dar si de nisa, pana la magazine online sau site-uri de joburi.