Piata de pariuri sportive online a crescut simtitor fata de anul trecut, declara acesta, insa nu se poate estima un procent exact, prognoza lui Moldovan invartindu-se in jurul valorii de 10%. In acest segment de piata se discuta despre un capital foarte variabil, conform opiniei lui Moldovan.

“Este aproape imposibil sa putem face o prognoza asupra unor venituri obtinute pentru sfarsitul anului 2008. Acest fapt este o realitate, pentru ca intreaga piata este atat de variabila incat luna aceasta, de exemplu, se poate inregistra un profit de 10 dolari, pe cand luna viitoare se poate obtine unul de 1.000 dolari (intr-un caz individual). Totul depinde de evolutia persoanelor aduse de noi in piata pariurilor online. Daca acestea pierd, noi castigam, iar daca se intampla sa castige, noi nu obtinem nici un profit”, a declarat acesta.

Bet-at-home estimeaza un rulaj de 700 milioane euro pentru anul in curs, si un profit minim pe 2008 de aproximativ 35 milioane euro, care se realizeaza datorita unei “strategii de dezvoltare continua, prin investirea unui procent important din profit in marketing”, dupa cum arata Dorian Oana, reprezentantul departamentului de marketing al agentiei din Romania Bet-at-home.

In plus, rata pariurilor sportive creste cu mult peste 50% in timpul evenimentelor sportive importante, cum este, de exemplu, Champions League, opineaza Oana.

De cealalta parte, Lucian Moldovan spune ca, luand in considerare faptul ca evenimentele sportive cel mai des intalnite in pariurile online din Romania sunt cele legate de fotbal, in timpul campionatelor mondiale si a Champions League, numarul pariurilor creste cu un plus de 100%, uneori chiar mai mult.

Potrivit unor informatii furnizate Wall-Street de catre Christos Protopapas, Affiliate Acount Manager al agentiei de pariuri online Bwin, platforma sportiva a obtinut, anul trecut, venituri brute la jocuri de noroc in valoare de 353,5 milioane euro, din 233 de milioane de pariuri efectuate in cele 25 de piete in care opereaza.

Referitor la evolutia pietei de pariuri online pentru urmatorul an, reprezentantul comunitatii de pariori romani de la Gamebookers a sustinut ca aceasta va creste cu siguranta, unul din principalele motive pentru acest fapt constituindu-l accesul la informatie pe care il au utilizatorii din Romania, care devine tot mai mare pe zi ce trece. Un exemplu potrivit este acela ca “au inceput sa apara reclame la televizor cu site-uri de pariuri online”, potrivit lui Moldovan.

Dat fiind faptul ca gbromania.com nu se ocupa de pariere, ci doar de promovarea site-ului Gamebookers, acesta castiga 25% din suma pe care o pierd referalii portalului. “Au existat printre referalii nostri si persoane care au pierdut sume pana in 10.000 euro in pariurile facute. Acestea sunt insa cazuri rare si majoritatea persoanelor pierd sume modeste, sub o suta euro”, precizeaza webmaster-ul site-ului de pariuri.

Mentinerea pe piata a site-urilor de pariuri se datoreaza numarului de utilizatori si, respectiv, de clienti pe care acestea il au. Astfel, agentia de pariuri Bet-at-home are 1,4 milioane de clienti in prezenti, iar site-ul gbromania.com preconizeaza aproximativ 1.000 de afiliati adusi in industria pariurilor online: “Numarul exact nu este cunoscut datorita politicii site-ului Gamebookers, cu care lucram in parteneriat. Preconizam ca, momentan, exista in jur de 1.000 de afiliati adusi de noi in industria pariurilor online. Pana si acest numar este variabil, pentru ca nu toti clientii nostri sunt activi tot timpul”, afirma Moldovan.

Bwin si-a atins obiectivul anuntat inca din 2004 pe parcursul anului trecut si a devenit lider mondial in domeniul jocurilor de noroc online, atat in ceea ce priveste numarul de clienti activi, cat si castigurile brute si nete provenite din jocurile de noroc. Site-ul are 13 milioane de clienti inregistrati (inclusiv clienti “Play Money”), cu 560.000 de utilizatori zilnici.

Citeste si:

Avantajul de a paria online consta, in primul rand, in comoditatea de a plasa un pariu fara a fi necesar sa te deplasezi la o agentie. Totodata, un pariu online te poate scuti de impozit pe castig si de o taxa pe bilet (lucruri care se practica la casele de pariuri traditionale) si, mai mult decat atat, iti ofera posibilitatea de a paria 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, intrucat nu exista un anumit orar, considera reprezentantii caselor de pariuri.

Pe baza rezultatelor unui sondaj realizat de comunitatea de pariori Gbromania a reiesit faptul ca exista membri care au pierdut sume de peste 20.000 euro. Majoritatea pariorilor, insa, pierd sume mai mici de 500 euro.

Popularitatea pariurilor este castigata in special de bet-urile care se axeaza pe fotbal – in proportie de 70% - si apoi de cele care se adreseaza altor sporturi, precum tenisul si hocheiul, apreciaza Oana.

“Majoritatea opteaza pentru pariuri simple, de genul 1-x-2, insa mai exista si cazuri in care se joaca un anume tip de pariuri, numit Sansa Dubla”, explica Moldovan. Acesta adauga ca pariurile online ale afiliatilor Gbromania sunt puse, in proportie de 90%, pe evenimente sportive din fotbal.

Bwin are o oferta de produse care include pariuri sportive, poker, jocuri de casino, soft games si skill games. “Atat platforma de pariuri sportive, cat si cea din poker, au fost dezvoltate de departamente IT interne. Produsul poker este distribuit la nivel mondial altor companii din domeniu, prin intermediul retelei Bwin Ongame”, arata reprezentantii Bwin.

Dupa cum arata seful departamentului de marketing al Bet-at-home, exista cereri inedite pentru realizarea anumitor tipuri de pariuri: “Oamenilor le place sa parieze si pe evenimente politice, un exemplu constituindu-l alegerile”. Site-ul Bet-at-home nu castiga din publicitate, insa alege sa se promoveze prin intermediul online-ului, prin reviste, ziare sau televiziune, cat si prin sponsorizari. Partenerii pe care ii are sunt GSP, Sport.ro, Cancan etc.

Fiind partener Gamebookers, comunitatea Gbromania castiga 25% din pierderile membrilor referiti de acestia. “Momentan nu ne propunem sa adaugam reclame sau alt tip de publicitate din care am scoate sume profit in plus. Practic, ne rezumam la cei 25% din pierderile membrilor adusi de noi la Gamebookers, urmand ca, pe viitor, sa consideram si adaugarea unor alte site-uri de pariuri online, promovate tot sub sistem de parteneri”, declara webmaster-ul site-ului.

Potrivit acestuia, in prezent, nu exista in Romania nici o firma cu adevarat buna de publicitate online pe care sa o poata folosi in promovare, iar Google Adwords, care reprezinta singura oportunitate cu adevarat viabila, nu accepta promovarea site-urilor de pariuri sportive.

Diversele acorduri de sponsorizare ale Bwin joaca un rol important in recunoasterea publica de care beneficiaza compania. Fara sport, nu exista pariuri sportive. De aceea, promovarea sporturilor a fost intotdeauna o parte integranta a filosofiei corporative a Bwin. Aceasta include sponsorizarea a diverse sporturi, atat la amatori, cat si la profesionisti. Majoritatea sponsorizarilor se concentreaza pe fotbalul european. La nivel de club, Bwin coopereaza cu AC Milan (Italia), Real Madrid si FC Barcelona (Spania).

Bwin a efectuat anul trecut 233 milioane de pariuri si a operat pana la 6.000 de tranzactii financiare pe secunda, datorita prezentei sale pe 25 de piete centrale. Compania se concentreaza pe tarile din UE si AECL (Asociatia Europeana a Comertului Liber), insa nu exclude dezvoltarea de noi piete, in masura in care acestea sunt reglementate de licente si de o legislatie a taxelor corespunzatoare. De la fondarea sa din 1997, Bwin a evoluat de la o companie cu o duzina de angajati la una cu aproximativ o mie de angajati. Bwin este listata la Bursa din Viena, sub indicele ATX blue chip.