Specialistii se asteapta ca vanzarile de telefoane mobile sa scada la nivel global in acest an, dupa ce clientii afectati de criza economica au redus cheltuielile. De asemenea, producatorii de telefoane mizeaza ca serviciile sa-i ajute in pastrarea clientilor existenti, dar si in atragerea de noi clientii, generand astfel un flux de venituri, scrie presa internationala.

“Diferiti producatori de telefoane cauta modalitati pentru a merge dincolo de vanzarea aparatelor pentru a genera venituri si vizeaza vanzarea de continut si servicii multimedia”, a declarat Aloysius Choong, cercetator la compania IDC.

Nathan Burley, analist al companiei de cercetare Ovum, a declarat ca pachetul de continut si servicii al telefoanelor mobile este in ton cu tendintele din industrie dupa ce telefoanele au venit cu o putere de procesare mai mare, iar conexiunile wireless au devenit mai raspandite.

“Pentru furnizorii de telefoane, acestea sunt modalitatile de a diminua reducerea si de a lega clientii cu serviciile lor”, a declarat Burley.

“Fara indoiala, ei vor vedea serviciile evoluand ca o parte cheie a arsenalului de competitivitate”, a mai adaugat acesta.

Burley a declarat ca este de asteptat ca vanzarile globale de telefoane mobile sa scada cu 5% pana la 12% in acest an comparativ cu 2008.

“Daca va uitati la multe dintre companii, la mijlocul anului trecut multi oameni se asteptau la o crestere pozitiva. Acum ei se asteapta la o crestere negativa in 2009 in termenii vanzarilor totale”, a declarat acesta.

Producatorii de telefoane mobile vin cu modele de business diferite in felul in care isi vand produsul.
Saptamana trecuta, Sony Ericsson a lansat un nou serviciu numit PlayNow Kiosk, care permite utilizatorilor sai din regiunea Asia Pacific sa descarce ultimele filme, seriale de televiziune, jocuri si muzica de pe magazinul sau online.

In timpul primei faze a lansarii, serviciul va fi disponibil la mai mult de 80 de magazine Sony Ericsson din Indonesia, Singapore si Malayezia, a anuntat compania.

Magazinele vor contine un punct unde utilizatorii de telefoane Sony Ericsson se pot conecta la telefoanele lor, cautand pe un ecran plat si descarcand ultimele filme in mai putin de cinci minute contra cost.

Citeste si:

Serialele de televiziune populare, jocurile, sunetele de avertizare si muzica, care includ mai mult de 1.800 de albume si 23.000 de melodii, sunt, de asemenea, disponibile.

“Lucrul interesant despre idea Kiosk este acela ca a creat o oportunitate pentru impulsul de cumparare si pentru veniturile instante”, a declarat analistul IDC.

Hirokazu Ishizuka, vice-presedinte si director general in regiunea Asia-Pacific in cadrul Sony Ericsson, a anuntat ca firma sa a lansat serviciul deoarece a fost nevoie sa ofere ceva mai bun pentru clientii sai.
“Competitia s-a inasprit, de aceea e nevoie sa ne detasam cumva de competitorii nostri”, a declarat Hirokazu.

“Aceasta este solutia. Vom furniza o experienta mobila de divertisment pe care nimeni nu o poate transmite”, a mai adaugat acesta.

Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile, deja a lansat OVI Suite, un “concept umbrela” care permite utilizatorilor sa imparta poze, sa cumpere muzica si sa acceseze o treime din servicii cum ar fi site-ul de fotografie Flickr.

Nokia a raportat in septembrie 2008 un profit in scadere cu 30% pentru trimestrul al treilea fata de anul anterior, din cauza vanzarilor scazute si a preturilor mici la telefoane.

Burley, analistul de la Ovum, a declarat ca Nokia “a aplicat cea mai agresiva abordare” dintre producatorii de telefoane mobile in oferirea de continut si servicii.

Insa iPhone de la Apple, considerat telefon, iPod si aparat de Internet, a ridicat cota pentru mai multe standarde pe care le urmaresc consumatorii”, a adaugat acesta.

Analistul IDC, Choong, sustine ca utilizatorii de telefoane moble au nevoie de mai mult inafara de muzica, aceasta fiind cauza pentru care producatorii de telefoane ofera filme si seriale televizate pentru oameni.