Flamingo International, unul dintre cei mai importanti retaileri de pe piata produselor electronice, electrocasnice si IT&C din Romania, a raportat pentru 2008 o crestere de 100% a volumului de vanzari pentru plasme si LCD-uri, de la 25.000 unitati in 2007, la 50.000 in 2008.

Valoarea produselor vandute a crescut cu 75%, de la 47 milioane de lei in 2007, la 84 milioane lei in 2008, insa, in acest an, oficialii companiei se asteapta la o stagnare a pietei de profil.

Oficialii Flamingo explica ca principalii factori care au condus pana acum la cresterea vanzarilor pe acest segment de produse au fost preturile tot mai accesibile, reduse chiar si cu 30%, dar si promotiile care includ televizoarele LCD si plasmele.

Citeste si:

Potrivit retailerului IT, datorita scaderilor de pret, aceasta categorie de produse a devenit accesibila unui numar din ce in ce mai mare de romani, care prefera LCD-urile si plasmele in detrimentul aparatelor TV clasice.

”Televizoarele LCD conduc in topul celor mai bine vandute produse electronice, iar acest trend se va mentine si in perioada urmatoare. Mai nou, aceasta evolutie va fi sustinuta si de schimbarile preconizate pe piata telecomunicatiilor. Proiectul propus de Ministerul Comunicatiilor privind tranzitia de la televiziunea analogica la cea digitala nu va face decat sa incurajeze vanzarile de televizoare LCD si cu plasma de ultima generatie, deoarece multe dintre echipamentele vechi vor trebui inlocuite datorita incapacitatii acestora de a se conecta la decodorul de transmisiuni digitale. Tehnologia incorporata in televizoarele moderne, pe de alta parte, faciliteaza aceasta conexiune”, declara Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Valoarea totala a pietei de televizoare LCD si plasme a fost estimata la aproximativ 250 milioane euro in 2008, iar acest segment va continua sa isi mentina evolutia in 2009.