Bulgarii sunt mai receptivi decat romanii in ceea ce priveste conectarea la Internet. Astfel, 9% din locuintele bulgaresti au acces la retea, fata de 7%, cate sunt conectate in Romania, dupa cum reiese din Raportul eEurope+ 2004.

Astfel, 22% din romanii care au participat la studiu au computer in locuinta, dar doar 7% din intervievati sunt conectati la Internet. In Bulgaria, exista PC-uri in 14% din gospodarii, dar procentul celor cu acces la Internet este de 9%. Lituanienii au la fel de multe PC-uri, ca si romanii, dar si aici Internetul este mai utilizat, 8% din repondenti avand conexine la net. In Ungaria, procentul locuintelor dotate cu computer este de 27%, iar Internetul este prezent in 8% din acestea.

Dar, se pare ca, desi un procent mai mare din bulgari acceseaza Internetul direct din propria lor locuinta, romanii apeleaza mai des la acest serviciu. Astfel, 20% din romani au utilizat Internetul in ultimele trei luni premergatoare sondajului, fata de 19% din bulgari, iar 77% din romani nu accesasera Internetul de mai mult de 12 luni, in comparatie cu 80% din bulgari. Din acest punct de vedere, ne situam si in fata Ungariei, unde situatia este aproximativ aceeasi cu cea din Bulgaria.

Romanii intra pe Internet in special pentru a cauta informatii, 78% din repondenti invocand acest scop, dupa cum mai reiese din Raportul eEurope+. Aproape la fel de importanta este si utilizarea postei electronice (77%), iar 40% din romani cauta muzica si jocuri pe net. La mare cautare sunt si forumurile si camerele de discutii, domenii ce sunt cautate de 33% din utilizatori. Se pare ca romanii sunt mari amatori de cumparaturi pe Internet, comertul electronic avand un succes mai mare in Romania decat in Ungaria. Astfel, 7% din romani achizitioneaza bunuri prin intermediul sistemului de comert electronic, fata de 5% din unguri.