Cel mai mare operator de telefonie mobila a anuntat ca toti cei 289 milioane de consumatori din 27 de tari vor avea acces la magazinul de aplicatii. Acesta ofera un mare avantaj din punct de vedere al potentialilor consumatori, dupa ce App Store de la Apple a atras aproximativ 31 milioane de posesori de iPhone si iPod Touch. Vodafone va furniza din aceasta vara un pachet pentru dezvoltarea de soft-uri, iar magazinul de aplicatii va fi lansat in a doua jumatate a anului, scrie publicatia InformationWeek.

Vodafone a anuntat ca va permite dezvoltatorilor sa utilizeze informatii bazate pe locatie pentru a crea aplicatii in functie de zona geografica a utilizatorilor. Aceasta tactica este similara cu cea a magazinului Ovi Store de la Nokia, care propune aplicatii in functie de localizarea utilizatorului.

Vodafone are un avantaj-cheie prin faptul ca utilizatorii pot fi facturati direct pentru aplicatiile achizitionate. App Store le cere utilizatorilor sa foloseasca datele de cont iTunes, utilizatorii Android Market sunt nevoiti sa foloseasca sistemul de plati Google Checkout, iar cei App World, de la Blackberry, trebuie sa detina un cont PayPal.

“Prin aceste schimbari, Vodafone va face mai usor pentru o treime dintre utilizatori sa dezvolte noi servicii atractive precum si facturarea si suportul consumatorilor nostri prin reteaua noastra de instrumente prezenta in toate pietele”, a declarat directorul executiv al companiei, Vittorio Colao. “Prin oferirea dezvoltatorilor unui acces simplu la baza noastra de consumatori si activitati ale retelei, cum ar fi facturarea directa si constientizarea locatiei, ii vom ajuta sa obtina venituri mai mari in timp ce furnizeaza clientilor nostri servicii inovative”, a adaugat directorul general.

Aceasta miscare permite operatorului de telefonie mobila sa capitalizeze importanta soft-urilor in telefoanele mobile si ar putea crea noi venituri in urma unor servicii. La fel ca Apple, Vodafone va retine 30% din veniturile provenite din vanzare aplicatiilor in magazinul sau online.