Studiul a relevat faptul ca 58,13% din aceste mesaje sunt de tip spam sau phishing.

"Pierderile cauzate de un singur tip de incident IT - mesajele nesolicitate - pot fi foarte importante. O companie cu doar 20-30 de angajati, cu acces la e-mail si care nu foloseste o solutie de filtrare a e-mailurilor, poate primi in medie 150 - 200.000 de mesaje nesolicitate intr-un an", sustine Mircea Mitu, director tehnic IT Assist.

Daca presupunem ca un angajat pierde doar 30 secunde cu descarcarea/citirea/stergerea fiecaruia dintre aceste mesaje, rezulta o pierdere directa de 1.250 ore lucratoare pe an, adica aproximativ 4.000 euro anual (calculat la un cost mediu cu fiecare angajat de numai 500 euro pe luna).

"Fiecare companie isi poate face propriul calcul pornind de la aceste cifre. La costul direct cauzat de pierderea de timp ar trebui adaugate si costurile legate cu banda Internet consumata, costurile de oportunitate, ca sa nu mai punem la socoteala pierderile ce pot fi suferite de urmarirea link-urilor periculoase din aceste mesaje. Intr-o firma cu 30-40 angajati si cu productivitate mediu-ridicata unde costul per angajat, incluzand salariul, taxele si regiile este de cel putin 1.000 euro pe luna, pierderile totale datorate mesajelor nesolicitate ajung la 10.000 euro pe an", adauga Mitu.

Utilizarea unei solutii de reducere a mesajelor de tip phishing sau spam este indicata pentru toate companiile care folosesc comunicarea prin e-mail.

Pentru companiile care nu au un departament IT sau pentru companiile care vor sa aiba un cost total al utilizarii solutiilor mult mai scazut este recomandata utilizarea de servicii externalizate de tip 'managed services' care beneficiaza de partajarea resurselor hardware si software precum si de specialisti in gestionarea solutiilor.