Aceasta evolutie este influentata de o serie de factori, cum ar fi criza financiara, scaderea semnificativa a preturilor pentru serviciile de telecomunicatii, dar si gradul de saturatie atins pe anumite servicii, cum ar fi cele de televiziune prin cablu si de telefonie fixa.

”Cu toate ca telecomul nu este nici pe departe la fel de afectat ca alte industrii, efectele crizei se fac simtite in nivelul consumului. Veniturile populatiei sunt in continua scadere, fapt ce atrage dupa sine scaderea consumului telecom si, implicit, reducerea marjelor de profit ale jucatorilor telecom. In plus, acestia au fost nevoiti sa reduca deja preturile pentru a tine pasul cu concurenta acerba, dar si cu nevoile consumatorilor, care cauta oferte mai ieftine – de aici si stagnarea veniturilor companiilor”, a declarat Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems.

Conform prognozei DCS, pachetele de servicii integrate – televiziune, Internet, telefonie – continua sa ramana in topul preferintelor consumatorilor, cererea pentru solutiile triple-play fiind constanta. Dinu Malacopol considera ca, desi in acest moment o parte importanta a serviciilor telecom sunt vandute separat, procentul serviciilor integrate intr-un pachet triplay se va dubla anual in urmatorii doi ani.

Romanii cheltuiesc intre 70 si 80 lei/luna pe servicii TV, de telefonie si Internet.

Planurile Digital Cable Systems pentru 2010 vizeaza o crestere agresiva pe toate segmentele de servicii. Astfel, compania estimeaza o crestere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune, analogica si digitala, si un avant semnificativ de circa 30% pentru cel de Internet.

”Pentru solutia de voce, cu toate ca a devenit mai mult un serviciu de retentie, mizam pe o triplare a numarului de clienti in 2010, dat fiind faptul ca acest serviciu a fost lansat abia in anul acesta. Majoritatea clientilor nostri actuali, mai ales cei care folosesc Internetul, s-au aratat interesati si de serviciul nostru de telefonie fixa”, a adaugat Dinu Malacopol.

Oficialul DCS considera ca reluarea proiectelor guvernamentale adresate sectorului telecom este singura solutie pentru sustinerea si stimularea cresterii acestei piete.

”Mai toti jucatorii din piata asteapta de ani buni demararea unor proiecte de infrastructura informatica, care ar fi benefice nu doar telecomului, ci si populatiei. Ni se promite de ceva vreme deja informatizarea serviciilor administratiei publice, astfel incat, de exemplu, toate platile catre stat sa se faca online, ceea ce ar duce si la o diminuare a cheltuielilor cu personalul administrativ bugetar, despre care se tot discuta in ultima vreme”, a completat Malacopol.

DCS a inregistrat anul trecut afaceri de 25,5 milioane de euro si pierderi de 2,5 milioane de euro, fata de 2007, cand a avut un business de 19,3 milioane de euro si profit de aproximativ 920.000 de euro.

Dial Telecom: Serviciile integrate economisesc 30% din costurile cu telecomunicatii

Dial Telecom: Serviciile integrate economisesc 30% din costurile cu...