Ronan Dunne, seful filialei din Marea Britanie a grupului spaniol Telefonica, al doilea jucator pe piata de telecomunicatii la nivel european a declarat pentru FT ca problemele au fost cauzate de cererea exploziva de servicii de date pe smartphone-uri, adaugand totodata ca reteaua a intampinat dificultati doar in Londra. De la inceputul anului cererea de date in Londra a crescut de 18 ori.

O2 a avut din ce in mai multe probleme de retea in a doua jumatatea a acestui an intrucat cei care detin telefoane inteligente precum iPhone, le folosesc foarte des pentru accesul la internet. Potrivit agentiei de publicitate digitala AdMob, 74% din traficul de internet mobil din Marea Britanie se face de pe un iPhone.

Un alt motiv important pentru problemele O2 este faptul ca pana in noiembrie principalul jucator pe piata de telefonie din Marea Britanie a fost distribuitor exclusiv pentru telefoanele lansate de Apple inca din 2007 si care de altfel au un foarte mare succes.

Pe de alta parte, un utilizator de iPhone consuma de zece ori mai multa largime de banda decat o persoana care detine un alt tip de smartphone, iar in acelasi timp o persoana cu un telefon inteligent consuma de 450 de ori mai multa largime de banda decat un consumator cu un telefon obisnuit.