Daca s-ar compara doar vanzarile magazinelor care faceau parte din grup si in decembrie 2008, trendul ar fi insa de stagnare, a declarat pentru Wall-Street, oficialul Fit Distribution.

In afara de achizitia din septembrie anul trecut a magazinului online lansat de Gabriel Vasile, la inceputul lui 2009, Ghenea a mai cumparat lui 2009 site-urile shopit.ro si 24pc.ro, iar in vara a lansat magazinul de jucarii toyfun.ro si pe cel de moda fashionup.ro, practic numarul de site-uri din portofoliul Fit Distribution crescand de la patru la noua in cursul anului trecut.

“Fata de noiembrie 2009, in decembrie 2009 am inregistrat cresteri situate intre 10% si 25%, in functie de magazinul online analizat. In anii dinaintea crizei, trendul sezonier marca in general cresteri de minim 30% de la noiembrie la decembrie, iar fata de anul anterior, cresterea putea fi si de 100%. Este clar ca aceasta criza a afectat puternic sezonaliatea ca si evolutia de la an la an, mai ales pe segmentele de produs cheie pentru noi, cum ar fi IT&C si electronice, unde scaderea generala a pietei de consum a fost drastica in 2009 fata de 2008”, a mai spus Marius Ghenea (foto), adaugand ca cele mai bine de succes produse au fost notebook-urile.

In general, vanzarile din luna decembrie reprezentau in anii anteriori intre 15% si 18% din incasarile pe un an, in timp ce in 2009 acestea au fost de 14%.

Desi segmentul de vanzari de echipamente IT a fost foarte afectat anul trecut majoritatea companiilor din domeniu avand incasari la jumatate, vanzarile online au continuat sa creasca, acesta fiind printre putinele sectoare care a avut un trend pozitiv in 2009.

Astfel daca in 2009 piata a crescut la in jur de 225-250 de milioane de euro fata de 200 de milioane in 2008, anul acesta comertul online va atinge 350 de milioane de euro, conform estimarilor lui Ghenea.

“Teoretic, nu are cum sa mearga decat in sus, tinand cont de toti factorii care contribuie la formarea si dezvoltarea comertului online: penetrarea internetului in Romania este inca mica, dar in crestere continua chiar si in plina criza economica; utilizatorii sunt din ce in ce mai familiari cu tranzactiile online, fie ca este vorba de plati de facturi, tranzactii bancare sau shopping online, iar comertul online este intr-adevar o forma mai economica si mai simpla de a face cumparaturi. Aceste elemente ar trebui sa o transforme in varianta preferata pentru un numar de consumatori in crestere intr-o perioada de criza", a mai spus Marius Ghenea.

Atac la eMag: Marius Ghenea ajunge la un business de 30 mil. euro prin achizitii in comertul electronic

Atac la eMag: Marius Ghenea ajunge la un business de 30 mil. euro...