“Cred ca din punct de vedere intern lucrurile au fost mult mai complicate fata de ce am anticipat. M-am miscat cu rapiditate, insa este o functie importanta”, declara Carol Bartz (foto).

Bartz (61 de ani), care va marca un an de la numirea in functia de CEO al Yahoo saptamana viitoare, incearca sa mentina site-ului companiei relevant in era Twitter si Facebook, informeaza Bloomberg.

Dupa patru trimestre consecutive de scadere a vanzarilor, Carol Bartz se asteapta la cresteri si profit in 2010 pe masura incheierii unor achizitii si a produselor imbunatatite.

“I-a fost incredintata o sarcina destul de grea. Abia peste un an sau doi vom vedea daca lucrurile pe care le-a facut au fost utile”, spune Ryna Jacob, directorul de portofoliu al Jacob Internet Fund, ce detine un pachet de 100.000 de actiuni in cadrul Yahoo.

Dupa numirea in functia de CEO, Bartz a redus personalul cu 5%, a inchis afaceri neprofitabile precum site-ul GeoCities si si-a instalat propria echipa de conducere.

Dupa aproximativ trei ani de discutii, Yahoo a incheiat in luna iulie un parteneriat cu Microsoft in domeniul cautarii si publicitatii online.

Pe de alta parte, Yahoo a continuat sa recruteze angajati pentru departamentele tehnic si vanzari.

Roy Bostock, presedintele Yahoo, i-a oferit lui Bartz nota “-10” pentru prestatia din primul an la conducerea gigantului IT, a declarat asistenta acestuia, Marla Evans.

Dupa ce a lucrat timp de 14 ani in cadrul producatorului de soft de proiectare Autodesk, Carol Bartz l-a inlocuit in functie pe co-fondatorul Jerry Yang. Yang si-a anuntat demisia in luna noiembrie, la 17 luni dupa ce i-a fost cerut sa preia conducerea companiei pe care a fondat-o in 1995.

Multi l-au considerat responsabil pentru pierderea ofertei de 44,6 miliarde dolari din partea Microsoft de la sfarsitul acestui an. Yang a fost inteles ca asteapta o oferta mai mare, dar, de asemenea, a fost impotriva gigantului software.

Ulterior, Microsoft a declarat ca nu mai este interesat de o achizitie, preferand in schimb un parteneriat. Bartz a lucrat la acest proiect timp de 6 luni dupa investirea in functie.

Vanzari in scadere. Bartz: Nu imi voi cere scuze pentru asta

Veniturile din cel de-al treilea trimestru au scazut cu 12%, pana la 1,58 mld. dolari, comparativ cu perioada similara din 2008. Aceasta evolutie nu este surprinzatoare, pe fondul recesiunii si a situatiei dramatice din piata de publicitate, spune Bartz.

“Am iesit din unul din cele mai dificile momente ale economiei mondiale. Iar daca ne uitam la evolutia companiilor din topul Fortune 500, o scadere de 12-15% este un rezultat bun. Nu imi voi cere scuze pentru evolutia Yahoo”, afirma Carol Bartz.

Yahoo beneficiaza deja de revenirea economiei, companiile fiind incurajate sa cumpere publicitate online, declara Gene Munster, un analist in cadrul Piper Jaffray&Co. Acesta spune ca Bartz ar putea majora vanzarile cu pana la 10% anual.

Bartz iese la cumparaturi si in 2010

CEO-ul Yahoo a afirmat ca intentioneaza sa faca noi achizitii in acest an, fiind dispusa sa ofere pentru fiecare din aceste afaceri mai putin de un mld. dolari. Tinta o constituie companii europene si afaceri in domeniul analiza-cercetare.

“Anul trecut oamenii vorbeau despre intentia Yahoo de a se transforma intr-o companie mai mica. Nu incercam niciodata sa devenim mai mici, ci doar mai focusati”, a explicat Bartz.

Potrivit acesteia, Yahoo va continua sa-si imbunatateasca produsele, precum pagina sa de Internet si serviciile de e-mail. Anul trecut, Yahoo a lansat o noua versiune a home page-ului, prima imbunatatire a site-ului din anul 2006.

Compania ofera clientilor sai miliarde de pagini in fiecare zi, fapt ce demonstreaza importanta Yahoo in mediul online, crede Bartz. “Vom vedea cu totii cum infloreste Yahoo”, a conchis aceasta.

Yahoo pregateste noi disponibilizari

Yahoo pregateste noi disponibilizari