Produsul-minune

Si, pentru ca tot veni vorba de cei de la Apple, acestia se gandesc sa sparga piata cu un iPod video. Obiectul are, comparativ cu unul dintre competitorii sai - Creative Zen Vision -, dezavantajul unui ecran cu diagonala de numai 2,5''. Cu toate acestea, dimensiunile reduse ale playerului l-ar putea transforma intr-un favorit, el fiind considerabil mai mic si mai subtire decat Zen Vision si, in plus, cantarind doar 134 sau 154 de grame (in functie de capacitatea hard disk-ului: 30 sau 60 GB). Spre comparatie, Zen Vision avea o masa de 240 de grame.

Playerul poate opera pe ba-za bateriilor timp de 14 ore, redand muzica si timp de doua ore redand filme. Formatele audio suportate sunt cele clasice: MP3, AAC, WAV etc. Legat de suportul video, sunt acceptate doar standardele H.264 (maximum 768 kbps) si MPEG4 (maximum 2,5 Mbps), insa pe viitor ar putea aparea noi firmware-uri care sa aduca imbunatatiri in aceasta directie. Nu in ultimul rand, trebuie sa specificam pretul: 299 dolari pentru modelul cu 30 GB si 399 dolari pentru cel cu 60 GB.

Apple se confrunta cu un proces

Afacerea nu are insa numai parti bune. Grupul Apple Computers (care detine trei sferturi din piata americana) a fost dat în judecata de o firma de avocatura, fiind acuzat ca, desi avea informatii ca noul dispozitiv portabil de dimensiuni reduse pentru ascultat muzica are probleme, a decis lansarea acestuia, conform programului, în cursul lunii trecute.
Noul iPod nano, care are dimensiunile unui card si a înlocuit vechile variante, s-a bucurat initial de aprecieri din partea criticilor. Însa, la scurt timp dupa lansare, au început sa apara pe Internet o serie de mesaje potrivit carora ecranul dispozitivului se zgârie mult prea usor în conditii normale de utilizare.
„În loc sa admita ca sunt probleme, Apple a ascuns acest lucru si a încercat sa-i convinga pe consumatori ca trebuie sa achizitioneze produse suplimentare pentru a proteja dispozitivul", se arata in plângerea înaintata de firma Hagens Berman Sobol Shapiro LLP.

La sfârsitul lunii septembrie, reprezentantii grupului american au admis ca ecranele unora dintre dispozitive sunt prea fragile, dar au precizat ca responsabilitatea apartine furnizorului si ca problema respectiva a aparut la mai putin de 0,001% din produsele comercializate pâna la acel moment.