In acest context, Digital Cable Systems si-a bugetat pentru 2010 in jur de 7 milioane de euro pentru modernizarea retelelor si pentru achizitii, compania fiind interesata mai ales de jucatorii locali prin care sa-si poate consolida pozitia in urbanul mediu.

Tranzactiile pe piata de telecom au inceput deja, RCS&RDS cumparand in urma cu doua saptamani operatorul de telecomunicatii Airbites, iar saptamana trecuta compania Datanet Systems a anuntat vanzarea a 51% catre grupul slovac Soitron.

”Piata telecom era deja foarte competitiva inca dinainte de criza. Efectele suprapuse ale perioadei economice dificile, lipsa de finantare, scaderea ARPU (n.red venitul mediu per utilizator) si a numarului de clienti, amanarea deciziei de achizitii de tehnologie si a marilor proiecte guvernamentale si private, imping piata catre o zona de consolidari atat pe verticala (cei mari ii achizitioneaza pe cei mici), cat si pe orizontala (chiar intre jucatori de pe piete complementare)”, afirma Dinu Malacopol (foto).

De altfel in urma cu cateva luni Dinu Malacopol declara pentru Wall-Street ca a avut discutii pentru achizitii, dar care nu au fost finalizate din cauza neintelegerilor asupra pretului. Directorul general al operatorului telecom estima in toamna ca in prima parte a anului 2010 pretul de achizitie per abonat va ajunge la sub 100 de euro, la jumatate fata de 2008.

Malacopol adauga ca aceste consolidari sunt necesare prin prisma crearii de margini de profit suplimentare prin folosirea sinergiilor dintre cele doua companii, aceste margini oferind acces la finantare si dezvoltarea ulterioara a business-ului.

In acelasi timp, noile achizitii vor determina operatorii sa continue investitiile in dezvoltarea retelelor si produselor, tarifele mentinandu-se la nivelul din 2009.

”Probabil ca vom asista in continuare la promotii pentru serviciile actuale de Internet si telefonie in cazul clientilor noi, odata cu pastrarea tarifelor si imbunatatirea latimii de banda sau a numarului de minute oferite gratuit ca retentie pentru clientii existenti”, a adaugat Dinu Malacopol.

Cele mai cerute servicii in acest an vor fi cele de date, iar cresteri importante vor fi si in privinta televiziunii digitale prin cablu desi aceasta va ramane in continuare un serviciu de nisa.

Malacopol afirma ca firma pe care o conduce va avea venituri in crestere cu 10% pentru serviciile de televiziune analogica si digitala, un business mai mare cu 30% pentru segmentul de internet si o triplare a numarului de clienti pentru serviciul de telefonie fixa lansat in toamna 2009.

DCS a inregistrat in 2008 afaceri de 25,5 milioane de euro si pierderi de 2,5 milioane de euro, fata de 2007, cand a avut un business de 19,3 milioane de euro si profit net de aproximativ 920.000 de euro. Malacopol declara in noiembrie ca lansarea in septembrie a telefoniei fixe pentru clientii rezidentiali va duce la cresterea afacerilor cu aproape 10% in 2009 fata de 2008.

Compania a fost infiintata in 2005 iar din portofoliul acesteia fac parte brandurile AKTA care se adreseaza consumatorilor individuali si Dial Telecom pe segmentul corporate.

In jur de 80% dintre veniturile companiei provin din segmentul rezidential, iar 20% de la clientii de business.

AKTA furnizeaza servicii de telefonie, internet si televiziune analogica , prin satelit si in in format de inalta definitie in timp ce Dial Telecom ofera telefonie fixa, internet si solutii de date si colocare servere, dar doar la nivelul Bucurestiului.

Citeste si: Profetiile unui veteran din telecom - Un nou val de consolidari post-criza?

RCS&RDS a cumparat Air Bites la un an si jumatate de la scoaterea companiei la vanzare

RCS&RDS a cumparat Air Bites la un an si jumatate de la scoaterea...