Oficialul grupului german a mai declarat ca printre alte obiective se numara utilizarea licentei 3G a Zapp pentru a intrat pe piata de internet mobil, dezvoltarea segmentului business, extinderea retelei de fibra optica, dar si introducerea de oferte cu preturi mai mici printr operatorul NextGen si un al doilea brand.

NextGen este o companie a Romtelecom, care a cumparat la inceputul anului NewCom Telecomunicatii.

Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii in cadrul Romtelecom, declara recent ca NextGen va fi prezenta in mai mult de 100 de localitati si va avea peste 100.000 de clienti dupa ce Consiliul Concurentei isi va da acordul asupra achizitiei NewCom .

Pe de alta parte, oficialii Romtelecom au afirmat saptamana trecuta ca nu exclud noi achizitii de furnizori telecom pentru a-si majora baza de clienti si au afirmat totodata ca din acest an compania va veni cu oferte specifice la nivel de oras sau cartier.

Potrivit lui René Obermann, CEO al Deutsche Telekom un obiectiv al companiei este achizitia la nivel global a 2,5-3 milioane de abonati din zona de internet si televiziune pana in 2012 si 5 milioane de abonati pana in 2015.

DT a avut anul trecut venituri de circa 1,1 miliarde de euro in Romania prin grupul grec OTE care detine pe piata locala cel mai important operator de telefonie fixa-Romtelecom, al treilea operator de telefonie mobila Cosmote (care a cumparat anul trecut Zapp) si retailerul de telefoane mobile si accesorii Germanos.

Grupul avea anul trecut pe piata locala 7,3 milioane de clienti de telefonie mobila (Cosmote si Zapp), 2.741.166 de utilizatori de telefonie fixa, 807.362 de clienti de internet si 884.126 de abonati la serviciile de televiziune prin satelit (DTH).

In decembrie Romtelecom a lansat serviciile de televiziune prin internet (IPTV) care sunt disponibile deocamdata in zece localitati, iar in acest an mai are in plan lansarea televiziune de inalta definitie prin satelit si a serviciului video la cerere.

Ce vrea Deutsche Telekom la nivel global pana in 2015

Deutsche Telekom, cel mai mare operator de telecomunicatii la nivel european, vrea sa-si dubleze veniturile din cinci noi segmente printre care internetul mobil, serviciile triple-play si solutii inteligente acestea urmand sa ajunga in 2015 la circa 30 de miliarde de euro.

Cele cinci piete pe care operatorul telecom va pune accentul in urmatorii ani au inseamnat in 2009 aproximativ 16 miliarde de euro, adica un sfert din afacerile grupului de circa 64,6 miliarde de euro pe anul trecut.

Aceste cinci domenii sunt: internetul mobil, pachetele de doua sau trei servicii (TV, internet si telefonie), solutiile IT pentru sanatate, distributie media, automoto, segmentul de integrare de sisteme, servicii desktop si de retea (divizia T-Systems) si cel de acces la continut (aceasta zona contine si veniturile din internetul broadband).

“Tariful de date mobile va aduce cele mai mari oportunitati de crestere ale veniturilor. Vrem sa ne dezvoltam in zona de IT si sa punem astfel accentul pe servicii care vor fi promovate la nivel international precum cloud computing-ul si solutiile IT in domeniul sanatatii, distributiei media, automoto care in prezent trec prin schimbari radicale”, a declarat René Obermann, CEO al Deutsche Telekom (DT).

Veniturile din internetul mobil ar urma sa creasca de la 4 miliarde de euro la finalul lui 2009 la circa 10 miliarde de euro pana in 2015, iar solutiile inteligente ar trebui sa aduca un miliard de euro din cele 30 de miliarde planificate sa fie generate de cele cinci domenii.

Pe de alta parte, grupul intentioneaza sa isi mareasca cota pe piata de televiziune europeana si sa devina liderul pentru serviciile pay-TV in Germania.

Seful Romtelecom: Razboiul preturilor, cel mai rau lucru care se poate intampla in telecom

Seful Romtelecom: Razboiul preturilor, cel mai rau lucru care se...