In trimestrul al patrulea din 2009, 21% dintre posesorii de telefoane mobile din Statele Unite detineau un telefon inteligent, in crestere fata de trimestrul al treilea sau fata de anul anterior, cand doar 19%, si respectiv 14% dintre posesorii de telefoane mobile aveau un smartphone.

Vanzarile sunt in crestere, 29% dintre telefoanele mobile vandute in ultimele sase luni fiind smartphone-uri.

Studiul Nielsen arata ca 45% dintre consumatori intentioneaza sa cumpere un smartphone, iar compania de cercetare estimeaza ca telefoanele inteligente vor avea o cota de piata mai mare decat telefoanele obisnuite in urmatorii doi ani.

"Cresterea functiilor pentru aceste terminale,
alaturi de explozia aplicatiilor vor duce la un apetit ridicat pentru cumparare", a anuntat Nielsen. "Cresterea va fi foarte rapida pana la finalul lui 2011, Nielsen asteptandu-se la mai multe smartphone-uri in piata din Statele Unite decat telefoanele obisnuite". De asemenea, compania a mai anunta ca un alt factor care va produce o frenezie printre comparatori va fi reducerea preturilor pentru terminale in urmatorii ani.

Smartphone-urile indica o utilizare ridicata a aplicatiilor
fata de generatia anterioara de telefoane. In timpul studiului Nielsen participantii au fost intrebati despre functiile pe care le-au folosit in ultimele 30 de zile si a reiesit ca utilizatorii beneficiaza de avantajele oferite de functiile telefoanelor inteligente.