Ishikawa a precizat insa ca acest lucru se va intampla la inceputul verii, in timpul Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, care va debuta pe 11 iunie si se termina in aceeasi zi a lunii iulie.
Sony si FIFA vor filma in premiera 25 de partide de fotbal din cadrul Campionatului Mondial in format 3D.
Deocamdata nu se stie pretul televizoarelor, ochelarilor sau a playerelor 3D Blu-ray si nici locurile in care acestea vor fi comercializate in Romania.
”Este greu de spus in cat timp aceasta tehnologie va avea succes, dar ar fi dragut daca ar deveni mass market in doi, trei ani”, a raspuns Taiju Ishikawa, rugat sa comenteze opinia oficialilor Panasonic, care considera ca 3D-ul poate deveni populara pana la finalul lui 2013 in tara noastra.
La inceputul lui februarie managerul Sony afirma pentru Wall-Street ca, desi “tehnologia 3D este un segment care atrage tot mai multi producatori de electronice, dar si din zona de mass-media si divertisment, in Romania lipsa de continut si de echipamente sunt cateva dintre barierele care ar putea face ca televizoarele 3D sa nu aiba un succes imediat”.
Sony se bazeaza insa pe filmele produse de compania Sony Pictures Entertainment si pe continutul audio realizat de Sony Music.
Deocamdata in Romania sunt disponibile pana in cinci filme in format 3D, dar in acest an la nivel sunt anuntate aparitia a circa 50 de filme realizate cu aceasta tehnologie, iar o mare parte dintre acestea vor putea fi cumparate si pe piata locala, afirmau saptamana trecuta oficialii Panasonic.
Pana acum au lansat televizoare 3D in Romania cei de la LG si Samsung, iar in mai este asteptata si aparitia produselor Panasonic, pentru ca din iunie-iulie sa intre in cursa 3D si Sony. Si-au mai anuntat intentia de a lansa astfel de produse si cei de la Sharp.
Cu toate ca nu ofera detalii in ceea ce priveste estimarile pe care le are pentru potentialul pietei locale in ceea ce priveste tehnologia 3D, Taiju Ishikawa afirma ca romanii sunt foarte interesati de noile tendinte in domeniu.
Totodata, acesta a mai afirmat ca dupa dificultatile din 2009, primul trimestru din 2010 a fost unul stabil si in care nu au mai existat scaderi importante.
Seful pe tara al producatorului japonez spera la inceputul anului la venituri similare cu cele din 2009 sau chiar o crestere usoara, intr-un an in care compania va pune accentul pe produsele HD, acestea reprezentand o miza importanta pe piata de televizoare.
In prezent, in aproximativ 730.000 de case din Romania exista LCD-uri sau plasme, rata de penetrare fiind de circa 10% la jumatatea anului trecut, potrivit unor date prezentate de compania de cercetare GFK Romania.
Anul trecut s-au vandut circa 450.000 de televizoare HD, dintre care peste 90% au fost LCD-uri si restul plasme.
Anul trecut vanzarile de televizoare de tip LCD si plasme au fost ca numar de unitati la acelasi nivel cu cele cu tub catodic, dar au insemnat circa 80% din valoarea pietei de aproximativ 200 de milioane de euro din 2009, potrivit lui Ciprian Hatneanu, retail&technology director in cadrul GFK Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: