Astfel, in prima jumatate a anului, valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar a atins suma de 68,5 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de prima jumatate a anului 2009.


In sistemul ePayment au fost procesate 1.137.000 de tranzactii, la o valoare de 65,5 milioane de euro.



“Comertul electronic cu plata online cu cardul isi mentine si in al doilea trimestru tendinta ascendenta inregistrata in primele trei luni ale anului si pe care preconizam ca o va pastra si in urmatoarele luni. Dinamica volumelor si a tranzactiilor ne indica faptul ca aceasta industrie se maturizeaza, atat din perspectiva comerciantilor, care implementeaza acest tip de plata in magazinele lor, cat si din cea a cumparatorilor, care incep sa plateasca online tot mai frecvent, pentru produse si servicii din ce in ce mai diverse”, a declarat Laurentiu Ghenciu, director de vanzari si marketing al GECAD ePayment.

In prima jumatate a acestui an, valoarea medie a unei tranzactii online a fost de 57 de euro, in scadere fata de primele sase luni din 2009, cand valoarea medie a fost de 76 de euro, datorita intrarii unor noi jucatori, cu produse si servicii mai ieftine.

Topul celor mai comercializate produse in sistemul ePayment s-a mentinut constant atat in primul, cat si in cel de-al doilea trimestru: telecom, turism, servicii, plata utilititatilor, etail si divertisment.

Fata de primele sase luni din 2009, in prima jumatate a lui 2010 numarul tranzactiilor procesate pe categorii de produse a crescut cu 180% in turism, cu 210% in telecom si cu 175% in plata utilitatilor.

Turismul, telecomul si plata utilitatilor raman domenii cheie pentru comertul online cu card bancar, dar, in continuare, ne asteptam la evolutii pozitive si in servicii, divertisment, etail si chiar si la aparitia unor jucatori noi, din industrii mai putin familiarizate cu aceasta modalitate de plata. Cumparatorii devin tot mai atenti la raportul calitate-pret, iar companiile sunt din ce in ce mai preocupate atat de reducerea costurilor, cat si de gradul de satisfactie a clientilor lor”, a adaugat Ghenciu.

Romanii au facut tranzactii online cu cardul de 1 mil. euro de Paste

Comertul electronic cu cardul a crescut cu 70% in primul trimestru

Comertul electronic cu cardul a crescut cu 70% in primul trimestru