In cazul in care compania nu ar fi initiat programele de plecari voluntare care au costat 17,2 milioane de euro in trimestrul al doilea, profitul operational s-ar fi redus cu 32% la 41,6 milioane de euro. Comparativ, in primul trimestru operatorul a investit 3,1 milioane de euro in astfel de programe, iar intre aprilie si iunie anul trecut aproximativ 0,6 milioane de euro.

„Ca urmare a schemei de plecari voluntare din companie, cheltuielile operationale fara depreciere si amortizare au crescut cu 11,8% in trimestrul doi 2010 fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cresterea semnificativa de 16,6 milioane de euro a costurilor cu pachetele compensatorii, corespunzand celor 645 de pozitii care au fost eliminate. In plus, 127 de angajati si-au exprimat intentia de a parasi compania pana la finalul lunii septembrie 2010”, explica Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, adaugand ca in lunile urmatoare compania va continua reducerile de costuri.

Din iunie anul trecut compania a redus personalul cu peste 1.000 de angajati (aproximativ 10% din total) numarul salariatilor scazand de la 10.230 de persoane in iunie anul trecut la mai putin de 9000 de persoane la finalul lui iunie anul acesta.

Un alt factor important care duce la micsorarea profiturilor pe piata locala de telecomunicatii este scaderea continua a preturilor ca urmare a competitivitatii acerbe.

Astfel, chiar daca a inregistrat o scadere importanta a profitului operational, Romtelecom, a inregistrat afaceri de 178,7 milioane de euro in trimestrul al doilea, mai putin cu 11,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In prima jumatate a anului veniturile companiei au scazut cu 7,9% la 365,3 milioane de euro de la 396,8 milioane de euro intre ianuarie-iunie 2009.

„Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru sunt influentate de atitudinea tot mai precauta a clientilor, datorata dificultatilor economice cu care se confrunta. In aceste conditii nefavorabile, am inregistrat totusi o crestere a numarului total de unitati generatoare de venit (abonamente) de pana la aproximativ 4,5 milioane, un rezultat combinat al cresterii numarului clientilor de televiziune cu 19,8% fata de trimestrul al doilea 2009 si al conexiunilor de internet de banda larga cu 21,5% in aceeasi perioada, precum si al reducerii cu 7,5% a numarului de linii fixe fata de al doilea trimestru al anului trecut”, afirma seful Romtelecom.

Astfel, la finalul lui iunie, Romtelecom avea 2.663.712 abonati de telefonie fixa, 881.218 de utilizatori de internet fix si mobil si 934.082 de clienti pentru serviciile de televiziune.

Citeste si:

Cresterea cu 21,5% a numarul de clienti de internet intre iunie 2009-iunie 2010 a dus la majorarea veniturilor pe acest segment cu 2%, in timp ce avansul de 19,8% a numarului de abonati de televiziune in aceeasi perioada a facut ca afacerile din serviciile TV sa creasca cu 21%.

Totodata compania continua sa creasca pe servicii nou lansate precum cel IPTV sau de internet mobil.

Dintre cei 934.082 de utilizatori de televiziune in jur de 12.300 sunt de IPTV, in timp ce dintre cei 881.218 de abonati de internet dintre care in jur de 20.000 de clienti au ales serviciile de internet cu viteze intre 20-30 Mbps.

Pe de alta parte, NextGen, companie lansata de Romtelecom in 2008 pentru a activa in zona oraselor mai mici si pentru a oferi servicii de baza, a atras 27.000 de abonati de internet in trimestrul al doilea.

Serviciul IPTV lansat in decembrie anul trecut contine 100 de canale, dintre care 5 in format de inalta definitie (HD) si este disponibil in 14 orase: Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj Napoca, Ploiesti, Braila, Bacau, Sibiu, Piatra-Neamt, Focsani, Buzau, Otopeni si Chiajna (ultimele patru orase au fost adaugate in luna iulie).

Principalul concurent al Romtelecom este RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii de internet si televiziune pe piata locala, un alt competitor fiind UPC Romania, al doilea jucator pe segmentul TV si de care operatorul controlat de OTE se apropie din ce in mai mult in ultima perioada.

* Serviciul de televiziune prin internet a fost lansat in decembrie 2009.
Sursa: OTE