In ciuda beneficiilor legate de costuri si eficienta ce decurg din utilizarea noilor tehnologii in furnizarea de servicii, atitudinile traditionale de proprietate asupra informatiilor si organizarii guvernamentale raman inca bariere in procesul de modernizare.

"Tehnologia a evoluat de la simpla facilitare a accesului la informatii prin intermediul internetului sau de completare a formularelor electronice, la accesul oamenilor la informatiile necesare pentru a se putea implica activ in discutii despre cum trebuie servit interesul public cat mai bine, discutii in care sunt antrenati atat oficiali guvernamentali cat și alti factori de decizie", a spus Aurelia Costache (foto), partener in departamentul de consultanta in domeniul IT din KPMG Romania.

"Acest lucru este in mod clar o schimbare populara și radicala. Insa institutiile guvernamentale trebuie sa depaseasca rezistenta si sa rezolve problemele legate de organizarea și securitatea informatiilor, daca vor sa beneficieze pe deplin de noile tehnologii", adauga ea.

Studiul subliniaza faptul ca schimbarile care au loc nu reprezinta o diminuare a controlului, insa au capacitatea de a oferi mai multe perspective asupra problemelor si solutiilor printr-un schimb de informatii mai mare. Exista potential pentru mari castiguri de eficienta, daca institutiile guvernamentale pot integra operatiunile administrative. Raportul adauga ca informatiile nu lipsesc, insa provocarea reprezinta interpretarile eficiente ale acestora.

Intr-un plan cu patru etape elaborat pentru a ajuta functionarii institutiilor guvernamentale sa adapteze tehnologiile Web 2.0 la nevoile acestora, raportul sugereaza:

Citeste si:

- crearea unui model operational bazat pe colaborare;
- rationalizarea aplicatiilor existente;
- organizarea infrastructurii pentru a sprijini sistemele Web 2.0;
- dezvoltarea culturii pentru deschidere si responsabilizare.

"Este important ca efortul sa se concentreze si pe alte aspecte in afara de tehnologie", a spus Cristian Itu, senior manager in departamentul de consultanta in domeniul IT, din KPMG Romania.

"Oamenii sunt de asemenea importanti. Generatiile viitoare de profesionisti guvernamentali se vor simti mult mai confortabil sa colaboreze online pentru rezolvarea problemelor decat generatiile anterioare, care sunt de cele mai multe ori angajatii de azi cu functii de conducere. Dar chiar si asa, initiativele de succes in era informatiilor si cunostintelor necesita o combinatie atenta intre o pregatire tehnica buna si abilitati manageriale."

KPMG este reteaua globala de firme de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor.