Ponderea acestor dispozitive ar putea s-ar putea creste in urmatoarea perioada, din cauza scaderii pietei de profil in ultimii doi ani, adauga reprezentantii companiei.

“Cu toate acestea, o data cu cresterea penetrarii echipamentelor de tip PND (Personal Navigation Device), ne asteptam la o cresterea numarului de harti noi cumparate, avand in vedere costul mai scazut al acestei operatiuni comparativ cu achizitionarea unui dispozitiv de navigatie nou” a declarat Sergiu Gansca, director de marketing si vanzari pentru Mio Technology Romania si Ungaria.

Conform Mio, cumparatorii de echipamente GPS cauta produse puternice, echipate cu harti cat mai detaliate si alte servicii suplimentare de tipul actualizarilor gratuite ale hartilor

Citeste si:

Oficialii companiei, care are o cota de aproximativ 43% pe piata locala de dispozitive PGS, estimeaza ca anul acesta vanzarile de astfel de echipamente vor scadea la in jur de 40.000 de unitati fata de 60.000 in 2009.

In primul semestru al anului, producatorul a vandut circa 8.000 de exemplare, iar pana la finalul anului se asteapta sa ajunga la 20.000 de unitati fata de 30.000 de exemplare in 2009.

In prezent rata de penetrare a dispozitivelor GPS este de aproximativ 5% dintre cele circa 5,3 milioane de masini din Romania, fata de Europa de Vest unde procentul ajunge la in jur de 30%.