Dezvoltarea de "inteligenta artificiala" demonstreaza capacitatile companiei in domeniul cercetarii si ambitiile acesteia, care depasesc domenuiul principal de activitate, Internetul, noteaza FT.com. Google precizeaza ca vehiculele sunt inca la stadiul de experiment, potrivit Mediafax.

In dezvoltarea masinilor, compania a beneficiat de ajutorul mai multor castigatori ai competitiei Darpa Grand Challenge, o cursa a automobilelor fara sofer organizata de guvernul SUA incepand cu 2004.

Masinile pot circula prin traficul aglomerat cu ajutorul unor sisteme alcatuite din camere video si senzori radar si cu laser.
Google a cartografiat si fotografiat deja sute de mii de mile de drumuri din intreaga lume, pentru serviciul Street View, aceste informatii fiind utile masinilor fara sofer.

Google Computer-Driven Prius from Ben Tseitlin on Vimeo.

"Larry Page si Sergey Brin au infiintat Google pentru ca au vrut sa ajute la rezolvarea problemelor mari folosind tehnologia. Si una dintre problemele mari la care lucram azi este siguranta si eficienta autovehiculelor. Obiectivul nostru este de a preveni accidentele in trafic, castigarea de timp liber si reducerea emisiilor de carbon prin schimbarea fundamentala a modului de utilizare a masinii", arata Google pe blogul oficial al companiei.

Citeste si:

Testele efectuate de companie au acoperit rute de peste 140.000 de mile, majoritatea in California, inclusiv Pacific Coast Highway, podul Golden Gate si Hollywood Boulevard.

Google apreciaza ca tehnologia utilizata pe aceste masini ar putea injumatati numarul deceselor survenite in urma accidentelor auto.

Compania a investit 2,8 miliarde de dolari anul trecut in cercetare si dezvoltare, echivalentul a 12% din venituri. Google sponsorizeaza, de asemenea, un premiu de 30 de milioane de dolari pentru aselenizarea unui robot, care trebuie sa se miste si sa trimita imagini inapoi pe Pamant.