Magazinele din Marea Britanie au inregistrat cele mai slabe performante din ultimii zece ani, in sezonul cumparaturilor de Sarbatori, transmite BBC.

Comparativ cu 2003, vanzarile din decembrie 2004 (care exclud noile magazine deschise intre timp) au scazut cu 0,4 la suta, se arata intr-un sondaj realizat de British Retail Consortium (BRC) si KPMG. Singurele vanzari care au inregistrat cresteri au fost cele de mancare si bautura.

Activitatea comerciala a consemnat un ritm incet pe tot parcursul anului trecut si s-a redresat de-abia cu cateva zile inaintea Craciunului. "Acestea sunt cele mai slabe rezultate din ultimii zece ani", a declarat Kevin Hawkins, director executiv al BRC. "Lipsa increderii consumatorilor, generata de incertitudinea economica, a dominat luna decembrie si ramane o temere pentru acest sector in conditiile in care nu sunt semne de redresare in viitorul apropiat", a mai spus Hawkins. Obiectele de mobilier si imbracaminte au inregistrat cele mai slabe vanzari, in timp ce nici vanzarile de CD-uri si DVD-uri nu au confirmat asteptarile.

Expertii in domeniu au avertizat ca 2005 va fi un an greu pentru sectorul vanzarilor cu amanuntul.