Astfel, parlamentul apara, in patru rezolutii non-legislative, adoptate la 23 iunie, arhitectura actuala a fondurilor structurale, pentru a permite regiunilor cele mai sarace sa recupereze decalajele de dezvoltare si tuturor regiunilor, inclusiv celor frontaliere, in cadrul Strategiei Europa 2020.

In cadrul dezbaterii, deputatii s-au pronuntat, in favoarea unei politici de coeziune "eficienta, solidara si ambitioasa" axata pe rezultate si care "da impulsul pentru crestere economica si ocuparea fortei de munca", conform deputatului Markus Pieper (PPE, DE), autor al raportului de sinteza "Strategia pentru politica de coeziune dupa 2013", votul acestui raport urmand a avea loc la inceputul lunii iulie.

In timpul dezbaterilor in prezenta comisarului Johannes Hahn, responsabil pentru dezvoltarea regionala, deputatii au subliniat opozitia ferma fata de "orice tentativa de nationalizare sau sectorizare a politicii de coeziune", in special prin intermediul noilor fonduri tematice (pentru clima, energie, transport).

In raportul elaborat de deputatii Marie-Therese Sanchez-Schmid (PPE, FR) privind viitoarea cooperare transfrontaliera, transnationala si inter-regionala, adoptat cu 612 voturi pentru, 46 impotriva si 15 abtineri, Parlamentul solicita Comisiei sa creasca ponderea fondurilor structurale destinate cooperarii transfrontaliere (de la 2,5% in prezent la 7%), in special pentru ameliorarea infrastructurilor de transport.

Consolidarea cooperarii intre orase si zonele periurbane si rurale, cu scopul dezvoltarii regionale mai echilibrate este propunerea principala a raportului elaborat de Oldoich Vlasak (ECR, CZ).
Pe baza rapoartelor elaborate de Miroslav Mikolasik (PPE, SK) si Georgios Stavrakakis (S&D, EL), deputatii europeni solicita ca procedurile de alocare a fondurilor sa fie simplificate si accelerate, in special in favoarea IMM-urilor, iar finantarile multifonduri si mixte sa fie incurajate.

Citeste si:

Controale mai stricte, mai bine orientate si sanctiuni sub forma suspendarilor sistematice ale platilor ar permite reducerea marjei de eroare si eliminarea controalelor inutile in statele care au un sistem adecvat de gestiune a fondurilor.

In urmatoarea etapa, raportul Pieper (PPE, DE) va fi adoptat in cadrul sesiunii plenare de la Strasbourg, la inceputul lunii iunie, iar la sfarsitul lunii septembrie, Comisia Europeana va propune un pachet legislativ care va include un regulament general si regulamentele aferente pentru fondurile social, de coeziune, de dezvoltare regionala si pentru cooperare teritoriala. La sfarsitul anului curent va fi publicata o propunere privind cadrul strategic pentru toate fondurile europene.

Parlamentul se reuneste in plen in fiecare luna (in afara de luna august), la Strasbourg, in cursul unei perioade de sesiune de patru zile (de luni pana joi). De sase ori pe an, acesta se reuneste si la Bruxelles, timp de doua zile (miercuri si joi). Perioada de sesiune este alcatuita, la randul ei, din sedinte.

In cursul sedintelor plenare, Parlamentul poate decide sa se exprime cu privire la orice chestiunea pe care o considera importanta. De asemenea, Parlamentul poate solicita Comisiei sa prezinte o propunere adecvata cu privire la chestiunile pentru care acesta considera necesara elaborarea unui act comunitar.