Forgeard a fost acuzat ca a vandut in mod deliberat actiuni ale grupului aeronautic european, EADS, inainte ca firma sa anunte o intarziere a aparitiei avionului Airbus A380 superjumbo.

Neintarziata a fost si demisia lui Gustav Humbert, PDG-ului german al Airbus, demisia sa fiind legata tot de amanarea producerii si lansarii avionului A380.

“Anuntarea recenta a intarzierii programului de producere si livrare a avionului A380 a reprezentat o mare dezamagire pentru clientii nostrii, pentru actionari cat si pentru angajati”, a afirmat Humbert, citat de BBC.

“Ca presedinte si CE al Airbus, trebuie sa-mi asum responsabilitatea pentru situatia creeata si consider ca pentru bunul mers al lucrurilor trebuie sa-mi prezint demisia in fata actionarilor”, a completat Gustav Humbert. Succesorul lui este francezul Christian Streiff, ex-directorul grupului Saint-Gobain, companie producatoare de materiale pentru constructii.

Revolta actionarilor

Succesorul lui Forgeard este Louis Gallois, seful companiei de cale ferata SNCF. “Gallois se va alatura lui Tom Enders, CEO al EADS, in conducerea companiei si a comitetului EADS, acest lucru avand cu sigiranta efect imediat”, au precizat reprezentantii EADS.

Co-presedintele executiv al Airbus inca de anul trecut, Forgeard a negat continuu orice afirmatie legata de faptul ca ar fi vandut actiuni ale EADS. El precizeaza ca actiunile in discutie au fost vandute in martie anul acesta iar cat despre amanarea aparitiei avionului A380 nu a stiut absolut nimic pana in luna aprilie.

Luna trecuta, cand anuntul legat de intarzierea producerii si livrarii lui A380 superjumbo a fost facut, pretul actiunilor Airbus au scazut brusc cu 26%. Protestele lui Forgeard legate de nevinovatia sa in aceasta situatie nu au fost de ajuns pentru a calma mania actionarilor, acum considerandu-se ca pretul a fost platit. Initial, Noel Forgeard refuzase faptul ca ar putea face o astfel de miscare, precizand unui comitet parlamentar francez saptamana trecuta ca “iese din discutie” o eventuala demisie.

Posibila compensatie

In urma scandalului, conducerea EADS a fost sfatuita telefonic sa-si incheie structura duala de management. Reprezentantii grupului aeronautic european au afirmat ca numai noua din aceste avioane, in loc de 20 pana la 25 cum anterior erau asteptate, vor fi livrate anul viitor. Pentru acest lucru, Airbus va trebui sa duca discutii compensative cu acele linii aeriene care au comandat deja avioanele A380 superjumbo.