Luand in considerare dimensiunea companiei multi ar putea spune ca aceasta crestere accelerata nu va mai dura mult. Insa, Starbucks pare sa aiba o multitudine de oportunitati pentru a-si asigura dezvoltarea si in anii care urmeaza.

Lantul american a bifat un nou an fiscal in crestere – 1.599 de cafenele noi si vanzari in crestere cu 6%. Veniturile companiei au crescut cu 11%, pana la 16,4 miliarde de dolari. Starbucks si-a setat un avans de 16-18% si pentru anul fiscal 2015.

O alta sursa de crestere a afacerii a fost majorarea vanzarilor pentru gama de produse care nu tin de zona cafea. Astfel, in urma cu doi ani Starbucks a achizitionat brutaria La Boulange pentru a adauga mai multe articole in meniul de mancare. Astfel, articolele de brutarie au crescut intr-un ritm mult mai accelerat decat afacerile companiei, evolutie dictata in special de vanzarea de sandwich-uri pentru micul dejun. In plus, compania a inceput sa extinda conceptul de Starbucks Evenings, incurajand vanzarea de vin, bere si aperitive dupa ora 16.00. Acest concept va fi extins in anul 2015 si in alte sute de locatii din lume.

Miscare indrazneata: Starbucks va incepe sa vanda alcool in sute de locatii din intreaga lume

Miscare indrazneata: Starbucks va incepe sa vanda alcool in sute de...

Citeste si:

De asemenea, vanzarile de ceai s-au dublat de la achizitia companiei Teavana in 2012. La nivel global, ceaiul este mai popular decat cafeaua, reprezentand o piata de 90 de miliarde de dolari. Aceasta investitie a inceput deja sa dea roade in conditiile in care americanii au experimentat o crestere de 20% in zona ceaiurilor reci pe perioada verii.

Un alt motor de crestere al business-ului va veni anul viitor din zona proiectelor pe mobil. In acest sens, Starbucks a anuntat ca va introduce la nivel mondial posibilitatea comenzilor pe mobil oferindu-le posibilitatea clientilor de a alege bautura preferata prin intermediul telefonului mobil, putand sa o ridice ulterior din cafenea fara sa mai astepte. Tot din 2015 platforma va putea fi folosita de clientii care doresc sa primeasca produsele direct la birou.

Comanzi si platesti: Starbucks iti livreaza cafeaua acasa

Comanzi si platesti: Starbucks iti livreaza cafeaua acasa

Sursa foto: Starbucks, Shutterstock.com