Parmalat, cel mai mare grup alimentar italian listat la bursa, a inregistrat o crestere cu 32% a profitului inainte de deducerea dobanzilor, a impozitelor, a deprecierii si a amortizarii (EBITDA) pe primele noua luni ale anului, pana la nivelul de 251,6 milioane de euro.

In acelasi timp, veniturile nete realizate de Parmalat au crescut cu 6 procente, apropiindu-se de nivelul de trei miliarde de euro.

Oficialii Parmalat au revizuit totodata estimarile privind castigul aferent anului 2006, in contextul evolutiei favorabile a rezultatelor companiei de la inceputul anului.

"Faptul ca rezultatele au inregistrat o imbunatatire reflecta schimbarile favorabile care au avut loc la nivelul mixului de vanzari, dar si efectele pozitive ale implementarii unor masuri de crestere a eficientei proceselor de productie. In acelasi timp, modificarile cursului valutar au influentat rezultatele noastre ", se arata intr-un comunicat al companiei.

Citeste si:

O serie de castiguri exceptionale, generate de incheierea unui acord cu grupul bancar italian Banca Popolare si de vanzarea unor active, vor avea o contributie semnificativa la cresterea profitului aferent anului 2006.

Grupul Parmalat a fost supus unui proces de restructurare ampla dupa ce Enrico Bondi a fost numit director general. Firma italiana a intrat in criza financiara in anul 2003, in urma unor datorii in valoare de mai multe miliarde de dolari.

Produsele Parmalat au intrat pe piata romaneasca in 1991, primele sortimente distribuite fiind sucul Santal, laptele UHT, laptele special Parmalat, iaurtul Santal, etc. Din 1999 Parmalat Romania ii are printre investitori si pe BERD si SIMEST - organul financiar italian conceput pentru sprijinirea initiativelor industriale italiene proiectat de catre Europa de Est.

Investitiile companiei in Romania au depasit pana acum 16 milioane de euro, din care 11 milioane in fabrica de la Tunari si 5 milioane de euro pentru operatiunile de piata.