Compania McDonald's Corp a anuntat, miercuri, ca se asteapta sa castige 61 de centi la actiune, din operatiunile continue, in trimestrul al patrulea 2006, peste estimarile analistilor de pe Wall Street, potrivit Reuters citat de NewsIn.

Analistii se asteptau, in medie, la castiguri de 58 de centi/actiune, potrivit estimarilor Reuters. Estimarile companiei exclud un castig de 39 de centi/titlu provenit din modificarea cursului afacerii Chipotle Mexican Grill Inc.

McDonald's a mai spus si ca vanzarile la restaurantele sale deschise cel putin o perioada de 13 luni au crescut, in decembrie 2006, cu 7,2%, sustinute de noile sandvisuri cu pui Snack Wrap si de ofertele pentru mic dejun de pe piata americana, la fel ca si de oferta promotionala Monopoly, din Germania. Compania a precizat ca vanzarile McDonald's au fost incurajate in unele tari si de schimbarea survenita in vacanta de Craciun in ceea ce priveste zilele saptamanii. Ziua libera de duminica din 2005 a fost in 2006 o zi de luni.

Analistii se asteptau la o crestere a vanzarilor de aproximativ 4%, potrivit studiilor de cercetare.

"McDonald's face o treaba excelenta si da clientilor sai motive sa il viziteze mai des", a spus John Owens, analist la Morningstar. El a observat ca sandvisurile cu pui pot atrage clientii la McDonald's intre mese, in timp ce cafeaua imbunatatita, printre alte oferte, creste vanzarile companiei la micul dejun. Ownes are si versiunea unei evaluari "neutre" a actiunilor companiei, care au urcat cu aproape 35%, de la mijlocul lunii iunie 2006.

Citeste si:

"Aceasta este inca o afacere excelenta", a spus Owens. "Consideram ca pretul unei actiuni reflecta pe deplin acest aspect", a continuat Owens.

Cotatia actiunilor McDonald's a urcat, miercuri, la New York Stock Exchange, cu 6 centi, la valoarea de 44,63 dolari.

Vanzarile McDonald's pe piata americana au crescut cu 6,9%, in unele magazine, iar in Europa cu 8,2%. Actiunile McDonald's au crescut cu 4,8% in Asia, Orientul Mijlociu si Africa, a mai anuntat compania.

Intr-o adresa trimisa clientilor, analistul David Palmer de la UBS a spus ca, in decembrie 2006, "marile companii producatoare de hamburgeri au beneficiat de migratia clientilor intre burgeri la aflarea stirilor legate de imbolnavirile de la Taco Bell". Zeci de persoane s-au imbolnavit pe Coasta de Est a Statelor Unite, luna trecuta, din cauza unei salate servite la lantul de restaurante mexicane.