Pentru atingerea acestui obiectiv, renumita companie americana mizeaza pe cresterea loialitatii in randul clientilor si pe designul inovativ al produselor sale.

In luna august 2006, Nike si-a anuntat decizia de a-si resegmenta portofoliul, pentru o mai buna relationare cu clientii, principalele 6 domenii rezultate fiind: alergare, antrenament masculin, basket, fotbal, fitness feminin si cultura sportiva. Tot in scopul personalizarii relatiei companie-client si al diferentierii pe piata, Nike isi propune sa se extinda cu inca 100 de magazine in urmatorii trei ani, jumatate dintre acestea fiind programate pentru SUA.

Nike spera o crestere a ponderii vanzarilor sale directe realizate prin magazine si outlet-uri proprii si prin comert electronic in totalul cifrei de afaceri pana la 15% in urmatorii 5 ani, fata de 12% cat este in prezent.

Insa marele producator de articole sportive urmareste si imbunatatirea relatiei cu distribuitorii sai, printre care se numara Foot Locker Inc. si Finish Line Inc., parteneriatul cu acestia fiind crucial, intrucat contribuie cu 80% la totalul vanzarilor.

Citeste si:

Cresterea prevazuta poate proveni, de asemenea, de pe pietele emergente, precum India sau China care s-ar putea transforma in cea de-a doua mare piata de desfacere a Nike, dupa SUA. Afacerile Nike din India au au depasit cu 40% nivelul inregistrat anul anterior, in mare parte datorita eforturilor depuse in domeniul cricket-ului. Alte piete cu un potential imens, in care ar trebui investit intr-un mod agresiv sunt Rusia si Brazilia.

Gigantul american, care si-a extins oferta de produse in urma achizitionarii a doua mari nume: Hurley, articole pentru surf si Converse, incaltaminte sport, intentioneaza sa nu se opreasca aici, ci sa-si mareasca portofoliul, mai ales ca dispune de suficienta putere financiara.

Pentru a-si imbunatati marjele brute, Nike se va axa pe eficientizarea lantului de aprovizionare, pe reducerea risipei, in special in designul produselor, si pe obtinerea unor discount-uri din cumparari masive de materie prima. Totodata, compania va oferi clientilor o gama mai larga de articole premium, cu valoare adaugata mare, asigurandu-si astfel cresterea profiturilor.