Compania italiana de electricitate Enel, implicata in lupta pentru preluarea grupului spaniol Endesa, a anuntat scaderea cu 22% a profitului net inregistrat in 2006, informeaza BBC.
Grupul Enel, care ocupa locul trei in clasamentul european al producatorilor si distribuitorilor de electricitate, a anuntat ca pentru anul curent are drept scop obtinerea unor rezultate mai bune, pentru perioada 2006-2008 mizand pe un nivel mediul al cresterii anuale a castigurilor inainte de impozitare (EBITDA) de 6%.

Profitul net inregistrat anul trecut a fost de 3,036 miliarde euro (aproximativ 4 miliarde dolari), in scadere fata de nivelul inregistrat in 2005, de 3,9 miliarde euro, desi castigul calculat inainte de deducerea impozitelor, dobanzilor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) fost cu 3,5% mai mari, situandu-se la 8,019 miliarde euro.

Grupul Enel, ce ofera cel mai mare dividend dintre toate companiile europene de electricitate, a declarat ca dividendul pentru anul 2006 va fi de 0,49 euro pe actiune, sub nivelul celui oferit in 2005, de 0,64 euro. Pentru anii 2007 si 2008 Enel are drept obiectiv plata unui dividend de cel putin 0,49 euro pe actiune.

Enel, impreuna cu conglomeratul spaniol Acciona, au facut, la inceputul saptamanii, o oferta comuna de preluare a grupului spaniol de electricitate Endesa, de 41 euro pe actiune (43,4 miliarde euro per total) depasind cu un euro oferta facuta de grupul german E.ON (42,3 miliarde euro per total).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri