Tesco a declarat ca vanzarile sale globale au crescut cu 10% in cele 13 saptamani de dinainte de 26 mai, dar asta datorita pietelor din Asia si de peste Ocean. In perioada similara a anului trecut, vanzarile Tesco au inregistrat o crestere de 10,5%.
Directorul de finante si strategie al companiei Tesco, Andrew Higginson, a declarat ca incetinirea in cresterea vanzarilor a fost cauzata de scaderea cererii pentru produsele non-alimentare. Cele patru cresteri succesive ale ratei dobanzii, inregistrate intr-un interval de zece luni i-ar fi determinat pe clienti sa fie mai cumpatati in cheltuieli, in opinia lui Higginson.
Pretul unei actiuni Tesco a scazut cu 3,5%, pana la valoarea de 441 pence (0,65 euro).In ultima perioada, Tesco a redus preturile a mii de produse, urmarind cresterea in vanzari si pastrarea cotei de piata. Compania si-a extins, de asemenea, paleta de produse alimentare si non-alimentare.
Vanzarile pe pietele externe Marii Britanii au inregistrat o crestere de 24,6%, raportat la o rata de schimb constanta. Cea mai mare crestere in vanzari a fost inregistrata in Asia, cu un procent de 32%. In Marea Britanie, vanzarile Tesco au crescut cu doar 4,7% in ultimul trimestru – cel mai slab rezultat al ultimului an fiscal.
Directorul executiv al companiei Tesco, Terry Leahy, mizeaza pe vanzarile internationale. "Am inregistrat o crestere puternica, in special la nivel international. Ne putem lauda atat cu extinderea de noi magazine, cat si cu integrarea pe piata a celor deschise anul trecut", a declarat Leahy. Tesco intentioneaza sa se extinda si in SUA, spre sfarsitul anului.
O investitie importanta aflata in vizorul Tesco este achizitia companiei Dobbie Garden Centres. Gigantul britanic a inaintat o oferta de 156 de milioane de lire (230 mil. euro). Unele speculatii sustin ca antreprenorul TomHunter va lansa o contraoferta pentru Dobbie Garden Centres.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: