Etiopia, primul producator de cafea din Africa, a acuzat gigantul Starbucks ca actioneaza impotriva productorilor etiopieni, pe piata din Statele Unite.

Dupa o luna de negocieri, producatorul etiopian a obtinut din partea Starbucks drepturi exclusive asupa a trei varietati de cafea unice : Sidamo, Harar si Yigacheffe.

“Acordul incheiat cu Strabucks reprezinta pentru Etiopia un pas important in eforturile sale pentru inregistrarea si promovarea specialitatilor sale de cafea la nivel mondial”, a anuntat intr-un comunicat Biroul Etiopian pentru Proprietate Intelectuala ( EIPO).

Acordul “semnat la Washington dupa o luna de negocieri”, prevede ca “Starbucks sa vanda un anumit numar de varietati de cafea etiopiana astfel incat sa protejeze castigurile Etiopiei”, sustine acelasi comunicat al EIPO.

Biroul Etiopian pentru Proprietate Intelectuala a mentionat de asemenea ca alte paisprezece companii, alaturi de Starbucks, au semnat un acord pentru garantarea proprietatii intelectuale asupra specialitatilor de cafea etiopiene, fara a mentiona insa clauzele acestui acord.

Citeste si:

Obiectivul acestui acord este de a ajuta atat producatorii de cafea din Etiopia cat si cooperativele lor, datorita atribuirii unei marci pentru cafeaua provenita din aceasta tara. Acest lucru va permite astfel cresterea pretului pentru cele mai bune sortimente de cafea.

Cantitatea de cafea cu care Etiopia aprovizioneaza Starbucks, nu reprezinta decat 6%, distribuitorul american dorind sa dubleze aceasta pondere in urmatorii doi ani.

Etiopia a reusit sa isi faca cunoscute cele trei varietati de cafea Sidamo, Harar si Yigacheffe in aproape 30 de tari printre care Japonia, Canada sau tarile din Europa.

Starbucks detine cel mai mare lant de cafenele din lume, insumand aproximativ 12.000 de magazine in 40 de tari si un total de peste 135.000 de angajati.