PepsiCo, unul din liderii mondiali in productia de bauturi racoritoare si de gustari, a mai fost in atentia media dupa ce au fost lansate ipoteze cu privire la eventuala preluare de catre compania americana a grupului francez Danone, marele producator de lactate.

Purtatorii de cuvant ai celor doua corporatii au negat orice intentie de a schimba parteneriatul, PepsiCo urmand sa ramana doar distribuitor al cafelei imbuteliate Starbucks Frappuccinos in magazine alimentare si in hipermarketuri. Reprezentantul Starbucks a declarat ca relatia companiei sale cu PepsiCo este una de durata si stabila, dar ca nu se doreste schimbarea acesteia in niciun fel. PepsiCo a detinut lanturile de restaurante Pizza Hut si KFC, care concureaza Starbucks.

“Nu” lui PepsiCo, “da” lui Hershey Co

Citeste si:

Analistii sustin ca, pe langa zvonurile legate de eventuala schimbare a parteneriatului intre PepsiCo si Starbucks, au existat si alti factori care au condus la cresterea semnificativa a valorii actiunilor lantului de cafenele. Astfel, Hershey Co. a anuntat ca a incheiat o intelegere cu compania din Seattle pentru a comercializa ciocolata premium sub sigla acesteia.

Daca pe parcursul anului nivelul valorii actiunilor a fost unul relativ stabil, acum acesta este impulsionat de noul parteneriat intre Starbucks si Hershey Co., unul dintre cei mai puternici producatori de ciocolata in Statele Unite ale Americii.