Compania a alocat un buget pana la 2 miliarde de dolari pentru cumpararea unor game noi de produse care ar putea complete portofoliul Pepsi cu alimente si bauturi naturale, conform cerintelor Departamentului de Agricultura American, sustine Nooyi. Departamentul american recomanda consumul de cereale, proteine, fructe si legume si sugereaza limitarea continutului de sare si zahar din alimentele care contribuie din plin la vanzarile PepsiCo.

Producatorul chipsurilor Fritos si a bauturii carbogazoase Mountain Dew, PepsiCo urmareste extinderea si castigarea cotei de piata peste hotare in maximum un an, conform Nooyi. “In general am fost mai activi pe piata internationala decat in America de Nord. Ne dorim sa adaugam noi produse, completand oferta companiei”, a continuat Nooyi.

Compania a cumparat cel mai mare producator de chipsuri din Egipt si Arabia Saudita in 2001, care i-a adus dublarea cotei de piata pe aceste piete, adaugand marci locale ca Chipsy si Tasali. In Rusia a adaugat marci regionale, ca chipsurile Lay’s cu ciuperci, in timp ce in India a introdus noi sortimente de snacksuri, iar in Mexico chipsurile Gamesa.

Totusi, PepsiCo, cu sediul in Purchase, New York, datoreaza majoritatea vanzarilor sale, de 63%, continentului american. Prin comparatie, rivalul Coca-Cola obtine peste 70% din incasari din afara Americii.

Evident, pentru PepsiCo exista varianta extinderii internationale, raporteaza Manny Goldman, analist UBS Painwebber si ING Barings, care monitorizeaza evolutia PepsiCo de mai bine de 30 de ani.

“Exista oportunitati uriase in afara si Pepsi este inca perceputa mai intai ca o companie nord Americana”, a declartat Goldman. “Daca esti CEO Pepsi, unde ai vrea sa ajungi in 20-30 de ani? Cat de departe se poate, din punct de vedere international.

Achizitia unor producatori straini de snacksuri si bauturi racoritoare ar dubla strategia de achizitii din America, unde PepsiCo a preluat produse ca Stacy’s Pita Chip in noiembrie 2005 si Naked Juice, mergand si pe segmentul sucurilor naturale, asa cum rivalul Coca-Cola a facut-o in ianuarie 2007 cu brand-ul Odwalla.

“Pepsi stie ca ceea ce conteaza acum este wellness-ul”, a precizat Mariann Montagne, analist al Thrivent Asset Management din Minneapolis. Thrivent administreaza active in valoare de 70 de miliarde de dolari, incluzand actiuni la PepsiCo.

Citeste si:

In ianuarie 2007 PepsiCo a cumparat producatorul neozeelandez de chipsuri Bluebird Foods, pentru 168 de milioane de dolari. In iunie a preluat un pachet majoritar in compania ucraineana Sandora, oferind 542 de milioane de dolari pentr a-si asigura expansiunea afacerii cu sucuri in estul Europei.

In 2005, PepsiCo a platit 152 de milioane de dolari pentru Sara Lee, divizie europeana care produce alune. Mai mult, anul trecut a achizitionat marca poloneza Star Foods, oferind si covrigi, chipsuri si popcorn.

PepsiCo ar putea considera si noi preluari in America de Nord, a completat Nooyi, care a devenit CEO al companiei in octombrie 2007, dupa 13 ani de activitate in interiorul grupului. “Daca s-ar ivi ocazia unei achizitii interesante in America de Nord, care ar diversifica oferta noastra, sigur vom profita de acest lucru”, a continuat Nooyi.

Excluzand achizitiile posibile, Pepsico se va concentra pe dezvoltarea rapida de noi produse. Compania intentioneaza sa introduca un nou sortiment Gatorade cu un continut scazut de calorii, noi arome si ambalaje inedite pentru Propel si SoBe Lifewater.

PepsiCo a totalizat peste 10 achizitii a unor companii mici inca din 2004, care au determinat cresterea vanarilor si orientarea companiei spre produse cu specific local si arome distincte regionale.

Vanzarile PepsiCo au crescut in medie cu 8,4% in ultimii cinci ani, comparativ cu majorarea de 6,5% inregistrata de Coca-Cola, liderul mondial al bauturilor racoritoare cu sediul in Atlanta.

Oficialii PepsiCo au raportat un profit in crestere pentru cel de-al doilea trimestru, peste asteptarile analistilor, datorita incasarilor de peste ocean. Profitul net s-a majorat cu 13% atingand 1,56 miliarde de dolari, sau 94 de centi pe actiune, depasind estimarile analistilor cu cinci centi pe actiune. Vanzarile au avansat cu 10% la 9,61 de miliarde de dolari, in mare parte datorita livrarilor substantiale de chipsuri Lay’s in Rusia, snacksuri Gamesa in Mexico si bauturi racoritoare in Europa si China.