Conform celui mai recent studiu realizat de Camera de Comert si Industrie din Paris (CCIP), doar 55% dintre comerciantii din capitala Frantei s-au aratat putin sau chiar deloc multumiti de soldurile din sezonul estival.

Temperaturile scazute si cerul innorat nu i-au incitat pe parizieni sa iasa la cumparaturi. Cei care au profitat in schimb de vremea rece au fost pe de o parte producatorii care au pastrat in raioane cateva pulovere si pe de alta parte cei care au scos inca din luna iulie colectiile de toamna.

Cele mai putin afectate au fost magazinele mari si magazinele din galeriile comerciale sau pe suprafete intinse. De exemplu, aceasi marca de lenjerie a inregistrat vanzari mai bune intr-un magazin situat intr-o galerie comerciala, fata de un magazin situat pe unul din bulevardele pariziene.

Un procent de 40% dintre comerciantii interogati au afirmat ca soldurile de vara din 2007 au fost net inferioare celor de anul trecut, atat din cauza prognozelor meteorologice cat si a scaderii puterii de cumparare a clientilor. Astfel, primele cincisprezece zile au fost relativ calme, cumparatorii asteptand reduceri mai substantiale pentru a se decide sa cumpere.

Citeste si:

Soldurile sunt insa afectate din ce in ce mai mult de „fenomenul Internet”, care propune in permanenta preturi mai mici la numeroase articole vestimentare. Un comerciant din doi considera ca dezvoltarea rapida a vanzarilor private si a reducerilor pe Internet reprezinta o concurenta directa, mai ales in perioada soldurilor.

Cel mai afectat sector de acest fenomen este cel de marochinarie, care a inregistrat scaderi importante ale vanzarilor deoarece clientii nu au voie sa incerce inainte de a cumpara. Francezii raman in schimb atasati cumparaturilor din magazine in ceea ce priveste obiectele vestimentare si incaltaminte.

Chiar daca nu concureaza direct cu magazinele de pret-a-porter, vanzarile private si soldurile pe Internet exercita o presiune mare asupra preturilor. Obisnuiti cu preturi reduse de-a lungul intregului an, clientii devin mai exigenti la preturi in perioada soldurilor. Astfel, majoritatea comerciantilor parizieni, pentru a putea contracara acest fenomen si a creste cifra de afaceri au organizat vanzari private, destinate celor mai fideli clienti.

Pentru consumatorii atenti soldurile pot dura in acest fel mai mult de sase saptamani, perioada prevazuta de lege.