Compania cu capital mixt, denumita MillerCoors, va genera economii anuale de aproximativ 500 milioane dolari in urmatorii trei ani dupa finalizarea acordului, care mai trebuie sa primeasca aprobarea din partea autoritatilor americane pentru concurenta, au anuntat cele doua grupuri.

Acest acord combina operatiunile celui de-al doilea producator de bere din SUA, detinator al marcilor Miller Lite, Miller Genuine Draft si Milwaukee's Best, cu cele ale celui de-al treilea producator de bere din America, Molson Coors, ce produce marcile Coors Light, Molson Canadian si Molson Dry.

Un analist al Citigroup, Bonnie Herzog, a declarat ca acest acord va transforma piata americana a producatorilor de bere intr-un "duopol", urmand a avea consecinte pozitive pentru Molson Coors, putand accelera posibila fuziune a grupului Anheuser-Busch cu cel mai mare producator de bere pe plan mondial, InBev, potrivit NewsIn.

Directorul executiv al SAB Miller, Graham Mackey, a declarat ca MillerCoors va avea o cota de piata de circa 30% in SUA, in timp ce Anheuser-Busch, producator al berii Budweiser, controleaza 50% din piata americana.

Companiile, care negociaza de peste un an, au declarat ca se asteapta ca procesul de fuziune sa fie finalizat pana la sfarsitul anului 2007, analistii fiind insa de parere ca ar mai putea dura intre sase si noua luni pana cand MillerCoors va primi aprobarile din partea autoritatilor de reglementare.

Presedintele adjunct al Molson Coors, Pete Coors, va fi presedintele companiei nou-create, in timp ce Mackey va deveni presedinte adjunct, informeaza Reuters.

Citeste si:

Analistii sunt de parere ca sunt mari sanse ca aceasta operatiune sa fie finalizata, avand in vedere ca familiile Molson si Coors, ce controleaza grupul Molson Coors, sprijina aceasta fuziune.

Partenerii vor detine fiecare 50% dintre drepturile de vot in cadrul consiliului de administratie in timp ce pe plan economic SAB Miller va controla 58% din noua companie, restul de 42% fiind controlat de Molson Coors.

Grupul londonez SAB Miller, care este al doilea producator de bere din lume, a achizitionat grupul Miller in 2002, insa a fost confruntat cu probleme pe piata americana, mai ales in ceea ce priveste incercarea sa de a majora preturile, cota de piata in SUA scazand sub 20%.

Compania canadiana Molson a fuzionat in 2005 cu producatorul american de bere Coors, si, in ciuda succesului berii Coors Light, a intampinat dificultati legate de castigarea de cota de piata.

Operatiunile companiilor din Canada si Marea Britanie nu sunt afectate de acest acord.