Achizitia reprezinta prima investitie majora facuta de catre o firma europeana intr-o companie aeriana din SUA.

Acordul, ce necesita aprobarea autoritatilor americane, poate spori operatiunile trans-atlantice ale Lufthansa, crescandu-i numarul de parteneri la nivel global.

JetBlue si Lufthansa nu au anuntat deocamdata zone in care vor coopera.

In prezent, legislatia din SUA limiteaza participatia companiilor straine in firmele americane la 25%.
Lufthansa a precizat ca va cumpara aproape 42 milioane de actiuni JetBlue, sau 19% din capitalul JetBlue.

Compania aeriana va plati 7,27 dolari pe actiune, sau un total de aproximativ 300 de milioane dolari.
Industria aeriana globala si-a revenit dupa o criza de mai multi ani, anumiti experti considerand ca liniile aeriene de transport ar trebui sa consolideze pentru a inlatura capacitatea excesiva si reducerile de costuri.

Citeste si:

Discutiile legate de consolidari s-au intetit in industria aeronautica din SUA de peste un an, desi nu au existat acorduri inca din 2005, atunci cand companiile America West si US Airways au fuzionat pentru a forma grupul US Airways Group.

Reputatia si puterea financiara a JetBlue au fost afectate in luna februarie din 2006, atunci cand compania a fost nevoita sa anuleze peste o mie de zboruri, din cauza conditiilor meteorologice.

JetBlue este numarul doi pe piata companiilor aeriene low-cost din SUA, dupa Southwest Airlines Co.
JetBlue a fost infiintata in 1998 de fostul director executiv al companiei Southwest, David Neeleman, facandu-si repede un renume datorita avioanelor noi, serviciilor si tapiteriilor de piele.

Problemele companiei cu sediul la New York au aparut anul trecut, atunci cand JetBlue a trebuit sa-si vanda cateva aeronave pentru a acoperi pierderile inregistrate.

Din punct de vedere al traficului aerian, Lufthansa se situeaza pe locul doi printre companiile din Europa, dupa Air France-KLM si inaintea celor de la British Airways.