Grupul bancar austriac Raiffeisen International a afisat un profit net in urcare cu 49% in al doilea trimestru, peste estimarile pietei, pe seama cresterii veniturilor si a faptului ca provizioanele de risc au fost tinute sub control, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Profitul net dupa acordarea drepturilor minoritarilor al grupului Raiffeisen, cel de-al treilea creditor din Europa emergenta, a crescut la 311 milioane euro. Profitul a fost sustinut de o crestere cu 37% a profitului net din dobanzi, principala sursa de venit a bancii, la 787 milioane euro.

Analistii chestionati de Reuters estimau, in medie, un profit net de 283 milioane euro. Raiffeisen a depasit estimarile la toate formele de profit, in timp ce provizioanele nete pentru pierderi, monitorizate atent la bancile din pietele emergente, au fost mai scazute decat anticipa piata.

Cheltuieilile generale administrative au aratat semnele unei extinderi rapide in Rusia, unde este cel mai mare creditor strain, si au indicat accelerarea inflatiei in toate tarile emergente din Europa. Costurile au crescut cu 26%, usor peste asteptari. Banca a confirmat estimarile pentru acest an, ce prevad un profit net de 1 miliard euro.

Actiunile Raiffeisen au incheiat sedinta de joi la o cotatie de 84,50 euro, in scadere cu 18% de la inceputul anului, depasind totusi performanta indicelui bancar european DJ Stoxx, in contextul in care structura de finantare a facut banca mai putin vulnerabila la pierderile generate de criza creditelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri