Operatiunea financiara poarta numele de “stock swap” si se refera la folosirea propriilor actiuni de catre compania care achizitioneaza o alta companie, pentru efectuarea platii. Aceasta operatiune controversata a permis grupului Schaeffler sa obtina 49,99% din actiunile Continental, fara sa anunte managementul companiei sau alti investitori. Schaeffler a devenit astfel actionar majoritar in cadrul producatorului de cauciucuri si piese auto, anunta NewsIn.

Daimler, o raritate in sectorul auto, prin lipsa unui actionar majoritar si prin proportia mare a titlurilor care nu sunt detinute de actionari semnificativi, este vazuta adesea ca o posibila tinta pentru un scenariu asemanator, insa si alte companii mari, cu o cotatie slaba a actiunilor, sunt de asemenea vulnerabile.
Compania chimica BASF ar putea fi de asemenea o tinta, potrivit analistului Heino Ruland, din cadrul Frankfurt Finanz.

"Divizia de produse petroliere ar fi usor de scindat, mai ales pentru ca nu au un actionar majoritar al grupului. Este cu siguranta una dintre candidate pentru o asemenea preluare si eu as monitoriza situatia cu atentie", a adaugat Ruland.

Citeste si:

Acesta a mai sfatuit ca atentia sa se concentreze asupra companiilor cu valori de piata atractive, precum Deutsche Boerse, K+S, Kloeckner & Co, Kuka, MTU Aero Engines, Wincor Nixdorf, Demag Cranes sau Gildemeister.

Astfel, chiar daca Schaeffler avea la inceput mai putin de 3% din drepturile de vot in cadrul Continental, schimburile efectuate la momentul potrivit i-au dat posibilitatea de a ajunge la un acord prin care controleaza o companie de trei ori mai mare.

Continental a sustinut ca amploarea tranzactiilor cu actiuni obliga Schaeffler sa faca schimburile publice, insa autoritatea de reglementare BaFin nu a fost de aceeasi parere.