Mai multe companii de electrocasnice au anuntat reduceri de personal, dupa ce criza creditelor a afectat drastic cererea.

"In decembrie, cererea pentru produse electrocasnice in Europa si Nord America continua sa scada puternic", a anuntat producatorul suedez. "In contextul in care vanzarile din decembrie sunt ca de obice, mai scazute, exista riscul unui profit operational lunar negativ", potrivit companiei.

Reducerile de personal, echivalentul a 5% din forta de munca a companiei, precum si alte actiuni asemanatoare vor costa aproximativ 1,2 milioane coroane suedeze si vor fi aplicate incepand cu al patrulea trimestru. Compania vrea sa economiseasca aproximativ 1,1 miliarde coroane suedeze, informeaza NewsIn.

Citeste si:

Electrolux a pierdut 31% din capitalul de pe piata suedeza in 2008, in contextul in care clientii au amanat noi achizitionari ale produselor companiei. Directorul executiv Hans Straaberg a declarat luna trecuta ca veniturile din cresterea pretului in Europa nu sunt suficiente pentru a compensa costurile ridicate.

Grupul, ce a inregistrat rezultate slabe in primul si al doilea trimestru, si-a revenit in al treila, generand un profit net de 847 milioane coroane suedeze (84,7 milioane euro). Totusi, Electrolux nu va putea sa atinga toate obiectivele financiare din 2008, ce vizeaza un profit operational intre 3,3 si 3,9 miliarde coroane suedeze, excluzand articolele exceptionale, potrivit unui comunicat al companiei, scrie AFP.

Electrolux este al doilea producator de electrocasnice din lume, avand mai mult de 40 de milioane produse vandute in 150 de tari anual. Electrolux este producator de aspiratoare, masini de spalat, congelatoare si frigidere, iar printre brandurile sale se numara AEG, Zanussi, Eureka si Frigidaire. Grupul suedez este prezent in Romania inca din 1995.