Compania a anuntat castiguri ajustate per actiune diluata de 0,52 dolari pentru primul trimestru al lui 2009, fata de 0,87 dolari raportat pentru aceeasi perioada a anului trecut.

UPS si-a mentinut marjele pe segmentul de colete mici unde este lider, marindu-si cota de piata la nivel intern, si international, generand in acelasi timp un flux puternic de numerar.

In primele trei luni ale lui 2009, UPS a livrat zilnic un volum mediu consolidat de 14,5 milioane colete, inregistrand o scadere de 3,9%.

Venitul mediu per colet a scazut cu 6,9%, reflectand modificarile survenite in tipurile de produse, scaderea taxei de combustibil si a greutatii pe colet, precum si impactul valutar negativ.


Compania continua sa realizeze investitii strategice, ca de exemplu extinderea facilitatii Worldport, construirea unui nou centru in Shenzhen, China, si deschiderea unor noi unitati de distributie pentru sectorul de sanatate, in Europa si Porto Rico.

UPS isi reduce insa cheltuielile de capital pentru 2009 cu inca 200 milioane USD, aducand totalul la ceva mai putin de 2 miliarde de dolari.

In Statele Unite efectul negativ al conditiilor economice a depasit cu mult cresterea cotei de piata a companiei datorata plecarii unui competitor important.

Volumul zilnic a scazut cu 4,3% in acest trimestru, cu o scadere de 0,7% a serviciilor Next Day Air, a celor Non-Express cu 1%, iar volumul terestru cu 5%.

Veniturile per colet au scazut cu 4,6%, reflectand modificarile survenite in mixul de produse, scaderea taxei de combustibil aplicata tuturor produselor si tendinta continua pentru transportul coletelor cu greutate mai mica.

Segmentul Colete Internationale si-a dovedit flexibilitatea de operare pe parcursul acestui trimestru, castigand o cota de piata substantiala atat la export, cat si pentru produsele interne din afara SUA.

In ciuda conditiilor de piata dificile, segmentul a inregistrat o scadere a volumului de numai 1%, beneficiind si de perioada Pastelui.

Scaderea de 15,3% a venitului pe colet a reflectat tendinte negative similare, ca de exemplu cel inregistrat de operatiunile cu colete mici in SUA, dar si impactul valutar negativ.

Reducerile profitului operational si ale marjei operationale au fost provocate in principal de scaderea volumelor, modificarea mixului de produse si scaderea greutatii coletelor - desi, cu o valoare de 13,1%, marja operationala a acestui segment ramane cea mai ridicata din industrie.

Indicatorii economici ne arata ca procesul de revenire in SUA ar putea incepe spre sfarsitul acestui an, dar cel mai probabil abia in 2010”, a adaugat el. “Din acest motiv ne asteptam ca si trimestrul al doilea sa fie dificil. In consecinta, UPS anticipeaza castiguri per actiune diluata intre 0,45 USD si 0,55 USD”, a declarat Kurt Kuehn (foto), director financiar al UPS.

Cu sediul central in Atlanta, SUA, UPS deserveste peste 200 de tari si teritorii din intreaga lume.

Compania UPS opereaza pe piata romaneasca din 1990, oferind servicii de curierat rapid international pentru documente si marfuri. Partenerul initial al UPS a fost Romtrans SA, companie care detine si in prezent pachetul majoritar de actiuni al UPS Romania. In anul 2000, compania Trans Courier Service, a devenit agent autorizat al UPS.

UPS Romania este al treilea jucator pe piata de curierat extern, fiind devansat de companiile DHL si TNT.