Eni SpA, cea mai mare companie petroliera din Italia, a anuntat ca profitul net a scazut in al doilea trimestru cu 76%, in contextul in care recesiunea mondiala a redus cererea de petrol si combustibil, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut la 830 milioane euro, de la 3,44 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut. Profitul net ajustat a scazut cu 60%, la 900 milioane euro, situandu-se sub estimarea medie a analistilor, de 1,03 miliarde euro, informeaza NewsIn.

Eni va plati dividende interimare de 50 centi/actiune, a mai anuntat compania.

Eni, cel de-al patrulea grup petrolier din Europa ce a anuntat o scadere a profiturilor, dupa Royal Dutch Shell Plc, BP Plc si Repsol YPF SA, mizeaza pe campurile petroliere din Mexic, Congo si Turkmeninstan pentru sustinerea productiei.

Criza economica a determinat companiile petroliere sa isi amine proiectele si sa fuzioneze diviziile, protejand dividendele, in asteptarea unor preturi mai mari in urmatorii ani.

"Avem o abordare prudenta in ceea ce priveste perspectiva pentru 2009, ce se reflecta in propunerea unor dividende interimare de 50 centi/actiune, nivel care consideram ca este potrivit in actualul context economic", a declarat directorul executiv Eni, Paolo Scaroni.

Pretul petrolului pe piata americana a scazut in al doilea trimestru cu peste 50% fata de anul anterior, la mai putin de 60 dolari/baril, in contextul in care consumul de benzina si motorina a scazut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri