Vanzarile companiei s-au redus cu 4%, pana la 1,5 miliarde de euro. Atat valoarea vanzarilor cat si profitul operational raportate au confirmat estimarile facute de analistii Reuters.

Astfel, marja de profit a afacerii sale care include brandurile Nivea, Eucerin si La Prairie a coborat cu 2,1 puncte procentuale, pana la 10,6%, in conditiile in care cererea pentru produsele scumpe de lux, a coborat pe fondul recesiunii actuale, informeaza NewsIn.

"Marja de profit afisata de Beiersdorf pentru divizia de larg consum a fost dezamagitoare", a spus un analist al Credit Suisse, mentionand ca "perspective au fost conform asteptarilor, insa nu exista nici un semn privind o redresare a situatiei", a adaugat analistul, dand o evaluare usor negativa actiunilor Beiersdorf si un pret-tinta de 34 de euro pe unitate.

Reprezentantii companiei din Hamburg au spus ca se asteapta in continuare ca vanzarile si marja de profit pentru intreg anul sa se situeze sub nivelul inregistrat in anul anterior, iar Thomas Quaas, directorul executiv al firmei a declarat pentru Reuters ca exista semne care indica atingerea nivelului minim pentru divizia de bunuri de larg consum.

In schimb, analistul de la Credit Suisse crede ca acest lucru "nu este suficient".

Pe de alta parte, compania franceza L'Oreal, cel mai mare producator de cosmetice din lume si totodata rivalul Beiersdorf, a anuntat saptamana trecuta ca se asteapta ca afacerile sale sa se consolideze pe parcursul acestui an.

In prima jumatatea a zilei, actiunile Beiersdorf se depreciau cu 3,2%, la pretul de 34,35 euro, dupa ce pe parcursul zilei atinsesera un minim de 33,35 euro, plasandu-se pe primul lor in topul scaderilor inregistrate de actiunile care intra in componenta indicelui german DAX. Astfel, indicele scadea cu 0,8%.

Pe de alta parte, vanzarile realizate de Tesa, divizia producatoare de adezivi, din cadrul grupului, au coborat cu 19%, in conditiile in care segmentul a fost afectat in continuare de declinul industriilor producatoare de automobile si electronice.

Quaas, directorul general al Beiersdorf a spus ca nu exista semne care sa indice o schimbare a tendintei in a doua jumatate a anului, iar compania ar putea lua in calcul masuri de reducere a costurilor, in cazul in care situatia s-ar inrautatii.