"Zara va incepe vanzarea online a produselor sale din sezonul toamna-iarna 2010", potrivit unui comunicat. Vanzarea va fi limitata pentru inceput la Spania, Franta, Germania, Marea Britanie, Italia si Portugalia, inainte de a se extinde pe toate pietele unde marca este prezenta.

Vicepresedintele Inditex a calificat aceasta initiativa drept "un pas strategic important, in cadrul cercetarii permanente a grupului de a oferi cele mai bune servicii" clientilor grupului.

La randul sau, grupul textil suedez H&M vinde online produse in Germania, Austria, Danemarca, Finlanda, Norvegia, Olanda, Suedia, potrivit paginii sale de internet. Un alt concurent, grupul american Gap, permite cumparaturile online in Statele Unite.

Inditex a anuntat miercuri ca a inregistrat o scadere a profitului in primul semestru, dar ca vanzarile sale au crescut, datorita deschiderii de magazine, in timp ce unele piete ale grupului sunt in criza. Profitul net a scazut cu 8% fata de prima jumatate din 2008, la 375 milioane euro, in timp ce vanzarile au crescut cu 7%, la 4,86 miliarde euro.