Pretul de vanzare s-ar cifra la circa 2,6 miliarde dolari, similar celui platit in urma cu trei ani de cele doua fonduri.

"Grupul Orangina Schweppes a inceput o procedura de informare-consultare", au precizat Blackstone si Lion. Cele doua fonduri au adaugat ca "nu vor lua o decizie privind propunerea de achizitie decat dupa ce totalitatea procedurilor sociale, juridice si legale vor fi finalizate".

Companiile sunt complementare. Suntory, una dintre cele mai vechi case de comert cu bere, bauturi nealcoolice, vinuri si spirtoase, are o concentrare mai mare in zona Asia-Pacific. La randul sau, Orangina Schweppes detine pozitii solide in Europa pe segmentul bauturilor de fructe nealcoolizate si al bauturilor fara alcool, cu marci precum Oasis, Schweppes, Pampryl, Pulco, Canada Dry, Ricqles, Brut de Pomme si Champomy.

Orangina este in prezent al doilea producator european de bauturi racoritoare fara alcool, potrivit proprietarilor, datorita investitiilor importante in marketing si publicitate.

Suntory, societate necotata la bursa, cauta sa-si mareasca prezenta in strainatate, pentru a-si compensa diminuarea activitatii, pe care nu o explica doar criza. Precum concurentii sai si chiar intreaga industrie de consum, grupul japonez sufera din cauza imbatranirii populatiei. Suntory este in prezent pe cale sa fuzioneze cu grupul japonez Kirin, ceea ce ar crea deja un mastodont mondial similar Pepsico si Kraft Foods si mai mare decat Anheuser-Busch InBev si Coca-Cola.

Totusi, fuziunea ar putea pune probleme de concurenta in Japonia, deoarece noul grup ar fi de trei ori mai mare decat principalul competitor, Asahi Breweries. Acesta a achizitionat in 2009 bauturile detinute de Cadbury in Australia.