Sambata seara, finala UEFA Champions League va gazdui confruntarea a doua dintre cele mai mari cluburi sportive din lume pentru un premiu ce valoreaza peste 120 milioane de euro, conform unui studiu comandat de MasterCard.
Studiul, realizat an numele sponsorului oficial al UEFA Champions League, arata, totodata, ca meciul valoreaza peste 351,5 milioane de euro.

Studiul MasterCard Heart of Sports Commerce a estimat cresteri la toate nivelele finalei UEFA Champions League 2010 in comparatie cu finala de anul trecut, demonstrand ca fotbalul, ca afacere, ramane pe un trend ascendent pe tot continentul. Aceste cresteri sunt cu atat mai importante, cu cat niciunul dintre cluburile sportive din Anglia sau Spania, cunoscute drept cele mai puternice cluburi din fotbalul european, nu participa la finala, pentru prima data an cinci ani.

Studiul MasterCard, coordonat de profesorul Simon Chadwick, unul dintre cei mai importanti experti de business pe probleme de sport, estimeaza ca Madrid, capitala Spaniei, va beneficia de un castig de 50 milioane de euro, an timp ce, chiar si clubul de fotbal anvins va castiga peste 70 milioane de euro din acest eveniment.

„Valoarea finalei UEFA Champions League 2010 va depasi toate recordurile anregistrate anterior, oferind astfel sansa FC Bayern München sau FC Internazionale Milano sa obtina peste 120 milioane de euro daca vor castiga cea mai mare competitie europeana. Este clar ca fotbalul prospera chiar daca niciun club din Anglia sau Spania nu participa an finala, pentru prima data an cinci ani. Finala din 2010 a UEFA Champions League va deveni un pionier an ceea ce priveste impactul economic important”, a declarat Paul Meulendijk, vicepresedinte si director Sponsorizare an cadrul MasterCard Europe.

Raportul MasterCard previzioneaza un castig economic de 50 milioane de euro pentru capitala Spaniei, ca rezultat direct al faptul ca e gazda finalei UEFA Champions League 2010. Aceasta suma include o crestere a cheltuielilor pe stadionul Santiago Bernabeu si an restaurante, cluburi, magazine, hoteluri, principalele atractiile ale orasului si casele de pariuri sportive. an plus, datorita mostenirii economice, capitala Spaniei va beneficia de cresterea turismului si va avea sansa de a gazdui importante evenimente sportive in viitor.

Castigul de 50 milioane de euro pentru Madrid eclipseaza castigul de 45 milioane deeEuro al Romei, care a gazduit evenimentul an 2009. Diferenta se datoreaza si reprogramarii finalei UEFA Champions League din timpul saptamanii, sambata, cand oamenii pot calatori mult mai usor si au mai mult timp pentru a se dedica sportului. Calificarea unor echipe care nu sunt din Spania sau Anglia a crescut incertitudinea rezultatului si interesul pentru finala, astfel ca peste 120.000 de persoane vor veni an oras pentru meci.

Economia europeana va avea parte de un castig de 94 milioane de Euro datorita finalei UEFA Champions League. Studiul MasterCard previzioneaza ca fanii care vor cheltui sume semnificative pentru a traversa continentul ca sa fie martori la spectacol, an special
cei din Germania si Italia, vor contribui semnificativ la aceasta suma. an plus, suporterii de fotbal din fiecare tara europeana vor cheltui bani pe tricouri replica, mancare si bautura.

Datorita cercetarilor cu privire la impactul economic ale sezoanelor 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 si 2009-2010 ale UEFA Champions League si UEFA European Championships, MasterCard este unul dintre furnizorii principali de previziuni an cadrul Heart of Sports Commerce.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri