Tronsonul Madrid-Valencia, inaugurat duminica, duce reteaua spaniola de cale ferata de mare viteza la un total de 2.056 de kilometri, fata de 1.896 de kilometri in cazul Frantei si 1.285 in Germania, potrivit Mediafax.

Daca sunt luate in considerare liniile in constructie sau proiectele care urmeaza sa fie dezvoltate, Spania se plaseaza pe locul doi in lume in functie de lungimea retelei, de 5.525 de kilometri, in spatele Chinei (13.134 de kilometri), dar inaintea Japoniei (3.625 de kilometri). Pana in 2015, autoritatile de la Madrid vizeaza o retea de 7.000 de kilometri.

Construirea liniei Madrid-Valencia a costat 6,6 miliarde de euro. In prezent, in Spania sunt operabile tronsoanele Madrid-Sevilla (1992), Madrid-Valladolid (2007) si Madrid-Barcelona (2008).

Citeste si:

Iesita din recesiune la inceputul acestui an, Spania inregistreaza o revenire ezitanta, in conditiile in care economia a stagnat in al treilea trimestru. Totodata, situatia financiara a statului ingrijoreaza investitorii.

"Trenul de mare viteza este o investitie care genereaza multe locuri de munca si constribuie la stimularea economiei, ceea ce reprezinta un lucru bun pe timp de criza", a afirmat Enrique Urkijo, director la compania spaniola de cai ferate, Renfe.

Noua linie va crea, direct si indirect, 136.000 de locuri de munca, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Accenture. Spania are cea mai ridicata rata a somajului din zona euro, de aproximativ 20%.