Nivelul mare de materialism ramane in Asia, mai exact in India (58%), aflata pe locul doi in privinta masurarii succesului prin lucrurile detinute de oameni. India este urmata la distanta mica de Turcia (57%).

Clasamentul continua cu Brazilia (48%), Coreea de Sud (45%), Polonia (39%), Franta (34%), Africa de Sud (33%), Rusia (32%), Argentina (29%), Belgia (28%), Germania (27%), Australia (24%), Japonia si Italia (22%), SUA (21%), Canada (20%), Marea Britanie (16%), Spania (15%) si Suedia (7%).

De asemenea, chinezii se simt presati sa faca bani si sa fie oameni de succes. Intr-un astfel de top, China reprezinta 68%, urmata de Africa de Sud si Rusia (66%), India (60%) si Turcia (53%). In acelasi timp, nivelul optimismului este mare in privinta vietii personale (59%) decat in privinta tarii (32%).

Totusi, chinezii sunt cei mai mari cumparatori de produse de lux. China reprezinta aproape o treime din achizitii la nivel mondial, sustine compania de consultanta Bain&Co. Acum cinci ani, China a reprezentat putin peste 10% din achizitiile de lux in intreaga lume. Gustul Chinei pentru lux se simte chiar si in industria de pompe funebre, noteaza QZ.