De curind, in Brazilia, prostituatele au lansat propria lor colectie de haine. Sustinute de o organizatie nonguvernamentala care lupta pentru statutul lor juridic si le ajuta sa-si gaseasca un alt serviciu in caz ca-si doresc asta, acestea au trecut peste toate tabu-urile si au participat la parada modei. In prima saptamina a lunii iunie, celebrul fotomodel brazilian Gisele Bundchen a defilat in cadrul unei prezentari din timpul saptaminii modei de la Rio.

Ubermodelul brazilian, informeaza Liberation, a avut insa concurenta: prostituatele din Rio de Janeiro, care defilau si ele aproape simultan pentru propria lor marca, Daspu. Sala Polivalenta Circo Voador a fost locul in care s-a desfasurat prezentarea organizata de organizatia non-guvernamentala Davida, care se ocupa de statutul juridic al prostituatelor si care a avut ideea lansarii marcii Daspu. Hainele sint foarte importante pentru profesionistele sexului, explica Gabriela Leite, 54 de ani, fosta prostituata, retrasa din activitate si fondatoare a organizat iei Davida.

Am decis sa ne aparam cauza prin intermediul modei, creind astfel si o sursa de venituri care sa ne ajute sa ne finantam actiunile, pentru ca, altfel, avem resurse financiare foarte mici. Pe linga asta, e dificil sa gasesti un investitor care sa vrea sa-si asocieze numele cu o miscare a prostituatelor. Un alt membru al organizat iei, Flavio Lenz, spune: La inceput am fost nevoiti sa punem bani din buzunarele noastre, atit cit sa putem realiza macar t-shirturile. Si, pentru ca s-au vindut foarte bine, ne-am hotarit sa realizam o colectie intreaga.

Linia colectiei i-a fost incredint ata stilistei Rafaela Monteiro, echipa necesara prezentarii a fost alcatuita numai din voluntare, iar Circo Voador a cedat spatiul necesar manifestarii. La toate acestea s-au adaugat accesoriile imprumutate de la doua buticuri din Rio si o linie de lenjerie intima oferita de creatoarea franceza Fifi Cachnil, idee venita din partea Modafusion, o organizatie care asociaza ornamentele frantuzesti cu creatia populara braziliana.

CASA DE MODA IMPOTRIVA PREJUDECATILOR

Una dintre fetele care urmeaza sa defileze, Gabriela, fumeaza tigara dupa tigara, este emotionata si are trac: Sint mai mult de optzeci de jurnalisti acreditati, printre care si unul de la Al-Jazeera, canalul in engleza al retelei qatariote de televiziune. Aceasta mediatizare ne ajuta foarte mult, adauga Gabriela. Chiar si feministele vor sa ni se alature. Daspu contribuie mai mult decit oricare din actiunile noastre la inlaturarea prejudecat ilor care tin de prostitutie.

Daspu vine de la cuvintul puta, dar este in acelasi timp legat de numele unui butic din templul modei si al luxului, Sao Paulo. Patronii acestui butic s-au enervat, dar pina la urma au renuntat sa intenteze un proces organizatiei Davida. Circo Voador s-a umplut. La putique, fete si baieti isi smulg unii altora tricouri 69 care poarta culorile nationalei de fotbal, Seleao. Unul din fashiondesigner- ii care participa la prezentare exulta: Aceasta defilare este un manifest social!.

Pe podium nu vor defila numai las putas din Rio, ci si citeva dintre prietenele stilistei Rafaela Monteiro, printre care Danielle, psiholog, si Alessandra, manechin, care au acceptat fara ezitari provocarea, pentru a sustine cauza prostituatelor. Tot prietenele stilistei au ajutat-o sa amplaseze in preajma podiumului acoperit cu pneuri, fotografii ale unor camionagii, clientii ideali, dupa parerea fetelor. Daspu vrea sa arate ca, impotriva prejudecatilor, prostituatele se imbraca la fel ca toata lumea, spune Gabriela. Cu except ia marcii cu trimitere la prostituate, colectia contine haine care nu li se adreseaza in mod exclusiv. Cea mai aplaudata aparitie este cea a Mariei, 59 de ani, care defileaza in pantaloni scurti. La final, Fifi Chachnil spune: Este emotionant sa vezi oameni imperfecti care nu ascund asta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri