George Leca este in prezent manager regional la SabMiller si are peste 15 ani de experienta in diverse corporatii. In acelasi timp, este pasionat de cai si de sporturi ecvestre, ceea ce l-a apropiat si mai mult de ideea unui business care sa aduca la un loc spiritul corporatist si caii: Horse Eye, seminarii de leadership cu ajutorul cailor, care ii aduce venituri anuale de 70.000 de euro.

"La un moment dat am cunoscut pe cineva care studiaza de 20 de ani efectul activitatilor cu cai asupra comportamentului oamenilor care lucreaza in afaceri; antreprenori sau persoane care lucreaza in companii. M-a convins de efectul benefic al educatiei cu cai prin comportamentul lui autentic, prin modul in care isi traieste viata si transformarile extraordinare pe care le-a obtinut pentru multe companii din lume", povesteste George Leca de unde a aparut ideea business-ului Horse Eye.

Sursa foto: Horse Eye

"Lucrand in companii multinationale din multe tari, timp de peste 15 ani am constientizat nevoia acuta pe care oamenii o au pentru educatie prin experienta, educatie care sa transforme comportamente prin emotie si experienta", continua apoi Leca sa explice de ce s-a apucat sa faca seminarii de leadership cu ajutorul cailor.

Asa a aparut in la inceput de 2013 business-ul Horse Eye, nu inainte de pleca in calatorii de studii si de certificare, ceea ce in total a insemnat o investitie de "cateva zeci de mii de euro", potrivit lui Leca.

Cum te ajuta mai exact caii sa devii un lider mai bun

Inainte de a explica cum sunt folositi caii pentru dezvoltarea comportamentelor de leadership, George Leca spune ca este necesar sa vorbeasca despre cum sunt caii si care este legatura lor cu oamenii.

"Caii sunt animale sociale care traiesc impreuna. Isi aleg leaderii in functie de cat de folos sunt turmei. Au o ierarhie dinamica si un limbaj non-verbal subtil, dar in acelasi timp extraordinar de clar. Sunt de asemenea extrem de empatici si generosi, natura le-a dezvoltat simturile in asa fel incat sa poata face analiza unei situatii si a unei decizii rapide, daca sa aiba incredere sau nu in persoana din fata lor. Deciziile de acest fel le-au salvat viata in trecut, iar pe noi oamenii ne ajuta sa intelegem de ce suntem sau nu perceputi ca de incredere de catre semenii nostri", explica trainerul George Leca.

Mai mult, caii traiesc clipa si observa multe semne asimilate limbajului non-verbal: ritmul respiratiei, bataile inimii, postura corpului si expresia fetei, directia privirii si marimea pupilei, miscarea independenta a degetolor sau membrelor.

Ce se intampla la un seminar in care intalnesti cai

Clientii nu fac echitatie, deci nu urca nimeni pe cal. Ei vin la un astfel de seminar cu diverse probleme pe care vor sa le corecteze, cum ar fi: comunicare defectuoasa in echipa, neincredere intre membrii echipei, lipsa de focus pe obiective, decizie defectuoasa, lipsa de creativitate si deschidere catre noi perspective, probleme de atentie la nevoile clientului, control excesiv si managementul presiunii. Cum sunt "vindecate" acestea?

Seminariile au loc intr-un club de echitatie, unde participantii doar se intalnesc cu caii la fel cum s-ar intalni cu un client de business sau cu angajatii. Mai exact, la seminar sunt concepute exercitii inspirate din viata la birou sau in mediul de afaceri, pe care participantii le parcurg impreuna cu caii, acestia jucand rolul de clienti, echipe, angajati. Ce se intampla mai departe?

Citeste si:

"Caii reactioneza in functie de comportamentul persoanei din fata lor si scot la iveala ceea ce persoana respectiva poate folosi cu success sau imbunatati pentru a fi de incredere, eficient, eficace, a avea claritate si simplitate in comunicare etc. Clientii pleaca de la seminar cu un numar de invataminte pe care nu le-au auzit ci le-au trait si pe care nu le uita niciodata. In plus, echipele care lucreaza impreuna pleaca cu recunoasterea unor trasaturi culturale comune echipei sau companiei din care fac parte, trasaturi care pot fi dezvoltate sau uneori transformate. Fiecare participant pleaca cu certitudini, acea constientizare a comportamentului si perceptiilor pe care ti-o poate da cineva care nu are interese, nu are prejudecati, nu este impresionat de functii. In plus participantii pleaca cu impulsul de a schimba ceva pentru ca au trait experienta si au avut emotia respective – ei insisi devin sustinatorii schimbari din ei", explica George Leca, fondatorul Horse Eye.

Sursa foto: Horse Eye

Seminarul de leadership are loc intr-o singura zi, dureaza 8 ore si implica cel putin 6 cai. La un astfel de seminar participa de regula mai multe persoane din aceeasi companie pentru a putea aplica exercitii inspirate din mediul de la birou sau de afaceri. Toate aceste exercitii sunt filmate de cameramani si apoi revazute, analizate si dezbatute intre participanti si facilitator. Ulteriro, facilitatorul completeaza dezbaterile cu un minim de teorie si sugestii de imbunatatire, iar participantii pleaca de la curs si cu o evaluare personala ce arata diferenta dintre cum se percep ei insisi si cum sunt perceputi de catre ceilalti. Un astfel de seminar de o zi costa in jur de 4.500 de euro pentru 8-12 participanti.

Multi clienti revin ulterior pentru sedinte individuale de o ora si jumatate. Clientii sunt in general persoane cu functii de management in corporatii sau in firme antreprenoariale, manageri de proiect, personal din resurse umane, dar si avocati si jurnalisti. Participa in aceeasi masura femei si barbati.

In ultimii trei ani, George Leca a avut in jur de doua seminarii pe luna, adica o medie de 25-30 clienti pe luna. Astfel, proiectul Horse Eye ii aduce un venit anual de 70.000 euro, pe care corporatistul trainer vrea sa il dubleze in 2016.

Sursa foto: Horse Eye