Fondatorii seriei (foto sus) recunosc ca totul a inceput "cu si ca o joaca", dar a fost o idee care nu le-a mai iesit din minte, astfel incat la o analiza in profunzime au inceput sa umple spatiile mentale necesare si sa creioneze mecanica jocului, axata in jurul unei competitii de triatlon. Jocul este promovat si comercializat pe platforma After Race Games, dezvoltata de cei 4 antreprenori pentru a sustine dezvoltarea si a altor jocuri si produse care au legatura cu sportul.

De altfel, tema sportiva si preocuparea pentru un stil de viata sanatos este un trend tot mai solid, aflandu-se inclusiv pe agenda corporatiilor, ca si call to action intern, catre angajati, dar si cu adresabilitate larga, catre consumatori. Mai mult, Romania are de curand si prima echipa de triatlon prezenta intr-o competitie olimpica si tot mai multe campanii si evenimente incurajeaza miscarea si sportul.

"Pe parcursul ultimilor ani, am avut din ce in ce mai multe proiecte pe zona de sport amator (campanie de comunicare pentru Road Grand Tour, cel mai mare concurs de ciclism de sosea din Romania, inca de la inceput, acum patru ani; rebranding Smart Atletic si TriChallenge Mamaia, cel mai mare triatlon din Europa de Sud-Est si zona Balcanilor), iar Triathlon Series este o consecinta fireasca. Am vrut sa vorbim despre sport si felul in care te poate ajuta sa iti gasesti si pastrezi echilibrul personal, intr-un mod care sa atraga oamenilor atentia la nivel mai larg asupra subiectului", a declarat pentru wall-street.ro Ema Catalin, unul dintre fondatorii proiectului.

Potrivit creatorilor, Triathlon Series este povestea unui triatlet amator, care se antreneaza sustinut pentru a intra in competitie, iar ca sa o castige este nevoie sa-si dezvolte mai multe tipuri de competente: sportive (inot, cycling, alergare) si in egala masura resurse interne (energie si mindfulness).

"Se spune ca triatlonul nu formeaza caractere, ci le dezvolta, iar Triathlon Series este, in consecinta, o poveste despre tine si propriile tale performante. Nu este un joc de echipa, ci unul pe care il joci individual si in care te dezvolti folosind inteligent oportunitati si resurse. Intr-o exprimare mai plastica, il putem descrie ca pe joc de management al unei vieti sanatoase si echilibrate, pe care fiecare il “citeste” dupa propriul sau cod", spune Ema Catalin.

Atunci cand vrei sa fii competitiv intr-un domeniu, oricare ar fi acesta, performantele tale specifice sunt la fel de importante ca starea de spirit si increderea in tine.

Jocul promite iubitorilor de board game-uri o experinta pe care sigur nu au mai avut-o pana acum, intrucat tema este aproape neabordata inclusiv la nivel international.

Dezvoltarea Triathlon Series a durat un an, dar ideea de a lansa un board game aparuse de ani buni, mai ales ca acest concept s-a nascut din experienta proprie a celor patru creatori, "din viata pe care o ducem si felul in care ne-am schimbat de-a lungul timpului, acordand din ce in ce mai multa atentie unui lifestyle echilibrat".

Citeste si:

Un mare plus in procesul de creatie a venit cand Cristian, unul dintre game designeri, a devenit in 2012 membru al SpieleAutorenZunft (SAZ), iar cu ajutorul acestei asociatii specializate, echipa a putut sa priveasca din perspectiva profesionala domeniul.

"Am inteles cum merg lucrurile in Europa, care sunt posibilitatile de a publica un joc (foarte important pentru a fi pe piata) si in ce conditii (importante mai ales pe termen lung) etc. Am inteles care sunt lucrurile relevante si provocarile industriei. Finantarea jocului am facut-o din fonduri proprii, pe modelul self published, fiindca suntem obisnuiti ca in activitatea noastra profesionala sa avem libertate de miscare", a adaugat Ema.

Echipa de antreprenori au lansat jocul la TriChallenge, cel mai mare triatlon din Europa de Sud-Est si zona Balcanilor, organizat la Mamaia, iar apoi au fost la barajul Vidraru, la Transfier. AfterRace a fost partener la ambele evenimente si a oferit premii castigatorilor, organizant in acelasi timp sesiuni de joc si networking.

In scurt timp Triathlon Series va beneficia si de o campanie de comunicare pentru a-l face accesibil si international.

Piata romaneasca de board game-uri, imposibil de masurat

Ema Catalin sustine ca dimensiunile pietei romanesti de boardgame-uri sunt dificil de estimat din informatiile publice disponibile, intrucat retailerii nu comunica cifre, iar cand o fac sunt punctuale sau pe categoria "jocuri si jucarii". In plus, nu exista “nuclee” la nivel de creatori de joc sau investitori in domeniu.

"Ce putem spune cu siguranta este ca interesul pentru boardgame-uri este semnificativ in crestere in ultimii 6-7 ani, iar asta se vede cu ochiul liber: exista magazine specializate online si offline, numarul titlurilor disponibile pe piata este mult mai variat decat acum 10 ani, in multe orase din tara apar locuri speciale unde te poti juca, exista titluri destul pe populare pentru a aduna comunitati si a genera campionate etc. Romania este departe de a fi o piata matura, dar lucrurile incep sa se coaguleze si sa capete consistenta", explica Ema.

Cei patru fondatori nu vor sa se opreasca aici, Triathlon Series fiind doar inceputul, pentru ca isi doresc sa lanseze pe piata si alte produse care au legaturi cu sportul, inclusiv o serie de board game-uri.

"Avem deja mai multe concepte in dezvoltare, iar unele dintre ele sunt in faze avansate de lucru. Ce ne propunem este sa contribuim la cresterea apetitului pentru sport, in forme prietenoase si eficiente pentru a pune subiectul pe agenda oamenilor", concluzioneaza antreprenoarea.